نوجوانان هنرمند «عاشقان ولایت» دیار دارالعباده در جستجوی هنرهای ارزشی

خبرگزاری شبستان: فعالیت های هنری می تواند در جامعه اثر بسیاری در راستا جامعه اسلامی داشته باشد که گروه سرود « عاشقان ولایت» نیز با ۱۲۰ نوجوان با این هدف اقدام به اجرا می کند.

خبرگزاری شبستان - یزد:

هنر وسیله ای برای ارتقای عملکردها و راهبردی برای اثرگذاری بیشتر است که هر جامعه ای از این طریق می تواند در راستای فرهنگ خود عمل کند.

 

در اسلام نیز به هنر توجه خاصی شده است و بیان شده که هر هنری که باعث تقرب الهی شود می تواند راهبردی موثر برای زندگانی بشر باشد.

 

هنر می تواند در راستای جذب به دین نیز اثر گذار باشد و مفاهیم دینی و عقلانی را بهتر و موثرتر به افراد منتقل کند و درک را در جامعه بیشتر کند.

 

در این راستا با توجه به گسترش روز افزون هنرهای غیر الهی و هنرهای فاسد در جامعه، افراد و گروه های هنری می توانند با ایجاد هنرهای فاخر و اسلامی در راستای جذب جوانان و خانواده ها بر آیند.

 

هرچند هنر از بخش های مختلفی تشکیل شده است اما افرادی موفق هستند که بتوانند در راستای اهداف سلامی گام بردارند و مخاطبین بیشتری را در راستای  مفاهیم اسلامی جذب کنند.

 

در این راستا مقام معظم رهبری نیز بارها بر این امر تاکید کرده اند و بیان کرده اند که هر هنری برازنده جامعه امروزی نیست بلکه هنری می تواند اثر گذار باشد که منتقل کننده ارزش های اسلامی و جامعه اسلامی باشد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر اندیشه در رشته های سینما، تئاتر، نویسندگی، موسیقی، نقاشی، شعر، خوشنویسی، ترجمه و دیگر رشته های هنری و فرهنگی، حقیقت هنر را گوهری بسیار گرانبها و موهبتی الهی خواندند و تصریح کردند: در مواجهه با هنر و هنرمند و قضاوت در این عرصه ها، باید ظرافت های فراوان و مرزهای بسیار حساس و دقیقی را رعایت کرد.

 

ایشان در تبیین تعبیر «هنر متعهد» به مسئولیتهای انسانی هر فرد اشاره کردند و افزودند: هنرمند علاوه بر تکالیف ذاتی انسانی، به علت ویژگیهای بسیار ممتاز هنر، باید در خصوص قالب و مضمون آثار خود نیز احساس تعهد کند، هنرمندان باید علاوه بر مسئولیت پذیری در خلاقیت، نوآوری و پیشرفت در قالب، همواره در قبال مضمون و محتوای آثار خود نیز احساس مسئولیت کنند و از این طریق به مخاطبان خود احترام بگذارند.


هنر دینی آن است که معارفی را که ادیان الهی و کامل تر از همه، دین مبین اسلام با هدف سعادت حقیقی بشر به دنبال ترویج آن بوده اند در جوامع انسانی منتشر کنند و در افکار بشر ماندگار و جاودانه سازد».

 

در این راستا با یکی از گروه های هنری به نام گروه سرود «عاشقان ولایت» آشنا شدیم که سرپرستی این گروه توسط یک جوان بسیجی به نام ابوالفضل کرمانی نسب هدایت می شود.

 

ابوالفضل کرمانی نسب با اشاره به فعالیت های گروه سرود «عاشقان ولایت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: این گروه یکی از گروه های ارزشی و اثرگذار در زمینه سرود در استان و کشور بوده است که متشکل از نوجوانان استان یزد است.

 

وی افزود: هدف از اجراهای این گروه شامل ترویج مبانی عالی اسلامی و انقلابی با زبان هنر است که با همکاری گروه های مختلف از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کند و اجراهای مختلفی را در سطح کشور داشته است.

 

سرپرست گروه «عاشقان ولایت »خاطرنشان کرد: این گروه با نزدیک به 30 سال سابه فرهنگ و هنری در محله رحمت آباد یزد به صورت محله ای کار خود را شروع کرد و هم اکنون نیز در سطح کشوری اقدام به اجرای برنامه های خود می کند.

 

کرمانی نسب بیان کرد: این گروه الان با ۱۲۰ هنرجو و در قالب سه گروه ویزه در حال آموزش و تولید آثار هستند و در کنار آن نیز کلاس های علمی، فرهنگی و هنری نیز برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 27 سرود و 20 نماهنگ توسط این گروه آماده شده است که در تمامی آنها به فرهنگ ناب اسلامی و معارف و ارزش های انقلاب توجه شده است.

 

سرپرست گروه عاشقان ولایت گفت: در هشت ماه گذشته بیش از 30 اجرای زنده و صدها اجرای استانی و شهری داشته ایم که توانسته ایم به خوبی نظر بخش های مختلف را در زمینه فرهنگ ناب اسلامی جلب کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اثرهایی همچون منا، رمضان، جانم فدای رهبر، قدس، حضرت زهرا(سلام الله علیها) از جمله آثاری است که در شبکه های سراسری نیز پخش شده و مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است.

کرمانی نسب بیان کرد: تاکنون این گروه توانسته که جوایز قاصدک ها، نشان علمداران مقاومت را از جشنواره های مختلف کسب کند و امیدواریم بتوانیم روز به روز به این موفقیت ها ادامه دهیم.

 

وی گفت: این گروه در ماه های مبارک رمضان نیز برنامه های خاصی از جمله آموزش قرآن و همخوانی قرآن نیز دارد که کودکان و نوجوانان مشتاق زیادی را به خود جذب کرده است.

 

سرپرست گروه عاشقان ولایت بیان کرد: حضور اساتید قرآنی، مشاوره های نوجوانان نیز از برنامه های ما برای آنها است.

 

کرمانی نسب گفت: با توجه به خلاقیت های این نوجوانان ما توانسته ایم ارتباط قوی بین آنها ایجاد کنیم تا جایی که توانسته اند کلیپ ها و فیلم های کوتاهی را ایجاد کنند و فعالیت های هنری خود را افزایش دهند.

 

وی در پایان گفت: ما می توانیم کارهای خود را به صورت بسیار خوب گسترش دهیم اما در این راستا نیازمند حمایت مسئولان کشوری و استانی هستیم تا بتوانیم نوجوانان دارای استعداد را جذب کرده و در راستای هنرهای انقلابی و اسلامی به کار بگیریم.

 

گزارش: سید ضیا میررحیمی

کد خبر 558830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • گروه سرود عاشقان ولایت یزد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    3 0
    سلام عالی بود ممنونیم