شناسایی و انتقال آموزه های رضوی، مهم ترین وظیفه در عصر کنونی است

خبرگزاری شبستان:مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (عليه السلام) به وظيفه دستگاه هاي اجرايي، مردم و ساير نهادها اشاره و خاطرنشان كرد: بايد آموزه هاي امام را بشناسيم و آن را منتقل كنيم كه اين مهم ترين وظيفه ما در عصر كنوني است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ياسوج، مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (عليه السلام) امروز (۲۶ تير‌) به همراه معاون اجرايي، كارشناس پژوهشي و رابط اين بنياد با صدا و سيما با قائم مقام صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد ديدار و در زمينه راهكارهاي همكاري در زمينه برگزاري مطلوب پوشش خبري برنامه هاي اين بنياد گفتگو كرد.

 

سيد جواد جعفري، مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (عليه السلام) در اين نشست، گفت: صدا و سيما در زمينه ساري و جاري كردن ارزش هاي ديني فعاليت هاي ارزنده انجام داده است.

 

وي با بيان اينكه حضور در صدا و سيماي مركز استان كهگيلويه و بويراحمد به دو علت براي اين بنياد مهم است، اظهار داشت: كنگره ملي بي بي حكيمه خاتون (سلام الله عليها) باشكوه و عظمت برگزار شد و اين كنگره به لحاظ كميت و كيفيت در نوع خود كم نظير بود.

 

جعفري، نقش رسانه ها به خصوص صدا و سيما در زمينه برگزاري باشكوه كنگره ملي اين بانوي بزرگوار را ستود و افزود: از بعد علمي و عاطفي به خوبي به اين كنگره ملي پرداخته شد.

 

مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (عليه السلام)، گفت: برگزاري باشكوه كنگره ملي حضرت بي بي حكيمه خاتون (سلام الله عليها) شناخت مردم استان، كشور و حتي كشورهاي حاشيه خليج فارس را نسبت به اين بانوي بزرگوار و باكرامت افزايش داد.

 

وي با بيان اينكه ظرفيت عظيمي از آداب و رسوم در كشور نسبت به زيارت امام رضا (عليه السلام) در كشور وجود دارد كه كمتر معرفي شده و بيشتر در قالب آثار مكتوب ارائه شده است، يادآور شد: اين ظرفيت در استان كهگيلويه و بويراحمد براي ارائه و نمايش آثار براي مردم استان و ساير نقاط كشور در قالب جشنواره ملي آئين هاي نمايشي فراهم شد.

 

جعفري، گفت: اگر رسانه هاي مكتوب و مجازي به خصوص رسانه استاني در انجام كار دخيل نبود، فعاليت ها ابتر مي ماند؛ حمايت هاي همه جانبه صدا و سيما شناخت مردم از آئين هاي نمايشي اقوام مختلف را بالا برد.

 

اين مسئول فرهنگي و هنري كشور، عنوان كرد: هرچند به لحاظ زباني وجود امام رضا (عليه السلام) را سپاس گفته و شاكر هستيم، ولي بايد تكليف و وظيفه خود را به عنوان نعمت به جاي بياوريم.

 

وي به وظيفه دستگاه هاي اجرايي، مردم و ساير نهادها اشاره و خاطرنشان كرد: بايد آموزه هاي امام را بشناسيم و آن را منتقل كنيم كه اين مهم ترين وظيفه ما در عصر كنوني است.

 

جعفري در پايان خواستار همكاري مستمر صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد به منظور پوشش مناسب خبري و فراهم كردن استفاده مردمي از پوشش نمايش هاي آئيني رضوي براي همه مردم استان و حتي كشور شد.

 

 

 

کد خبر 558887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha