آشنایی با مفاهیم قرآنی سرلوحه فعالیت‌های قرآنی باشد/ ۱۶ میلیون تومان اعتبار برای امور قرآنی امسال

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان گفت: ١٦ میلیون تومان اعتبار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال جاری برای امور قرآنی تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، ، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در  نشست صمیمی با فعالان قرآنی استان همدان به ظرفیت بالای همدان در زمینه علوم قرآنی اشاره کرد و گفت: استان همدان از استان‌های مستعد در امور قرآنی بوده و باعث خرسندی است که نگاه فعالان قرآنی همدان، نگاهی فرا استانی و ملی است.

 

وی با اشاره به اینکه سال ٩٥؛ سال «نهضت فهم قرآن» است، تأکید کرد: در حال حاضر مهمترین موارد توجه به فهم قرآن است. آشنایی با مفاهیم قرآنی باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد و باید گفت فهم قرآن نیازمند برنامه‌های منسجم و آموزشی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی با تأکید بر اینکه ١٦ میلیون تومان اعتبار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ١٣٩٥ برای امور قرآنی تعریف شده است، گفت این مبلغ برای برگزاری مسابقات و آموزش و هزینه‌های این حوزه اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که طبقه‌بندی مؤسسات قرآنی را برای تخصیص اعتبارات لازم انجام دهیم. همچنین تفکیک وظایف و پیگیری مطالبات در دستور کار است. در حال حاضر قاریان قرآن در مؤسسات قرآنی آمار مشخص کشوری ندارند و برای انسجام در این آمار به دنبال ساماندهی قاریان و مؤسسات قرآنی هستیم.

 

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی تأکید کرد: بیمه فعالان علوم قرآنی، تکمیل تجهیزات و تخصیص بودجه در حال پیگیری و برای تبلیغ و ترویج کمک به مؤسسات موارد لازم سهم‌بندی شده است و سرانه‌ای برای آموزش اختصاص پیدا کرده است. آیین‌نامه حافظان قرآن در راستای ادامه تحصیل آنها در حال تکمیل است و قرار است این مهم محقق شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی به مبلغ ١٠ میلیارد تومان در بودجه سالجاری اشاره کرد که برای اختصاص فعالان قرآنی و بیمه آنها پیش‌بینی شده است. این مقام مسئول به حمایت از هنرمندان کشور در راستای تولید آثار هنری منطبق با علوم قرآنی اشاره کرد و گفت: در این زمینه لازم است فعالیت‌های ویژه‌ای انجام پذیرد.

 

کد خبر 562853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha