راه اندازی کمیته های استانی اربعین در همه استان ها

خبرگزاری شبستان: مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: کمیته های استانی اربعین با هدف فعال سازی جریان فرهنگی اربعین در ۱۰ استان تشکیل جلسه داده اند، مابقی استان ها در ۱۰ روز آینده جلسه می گذارند.

حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به تشکیل کمیته های استانی اربعین در همه استان های کشور گفت: بر این اساس در 10 استان کشور این کمیته تشکیل جلسه داده است و مابقی استان ها در 10 روز آینده تشکیل جلسه خواهند داد.

وی با اشاره به حضور مسئولان استانی در این جلسات خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه فرهنگی استان ها، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر شواری سیاست گذاری ائمه جمعه، مسئولان حوزه های علمیه خواهران و برادران، مدیران ادارات حج و زیارت و برخی از مسئولان شهری در این جلسات شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسات اظهار کرد: هم سویی و هدف گذاری نهادهای استانی و جلوگیری از موازی کاری سازمان ها جهت برپایی مراسم اربعین بزرگترین هدف ما در تشکیل کمیته های استانی می باشد.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این جلسات هر کدام از مسئولان شهری با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان خود، برنامه های فرهنگی استان خود در حوزه اربعین را بررسی می کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسات مسئولان استانی بخش هایی از جریان فرهنگی اربعین را فعال می کنند، تاکید کرد: به عنوان مثال شهرداری بحث های تبلیغات شهری برای مراسم اربعین، سازمان تبلیغات بحث آموزش و اعزام روحانیون، سازمان اوقاف با برپایی ایستگاه های فرهنگی بحث اطلاع رسانی در خوصص عتبات و امام زاده ها و حوزه های علمیه به فرهنگ سازی آداب زیارت اربعین می پردازند.  

 

کد خبر 563518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha