مسابقه پیامکی "طوق بندگی" برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسابقه پیامکی "طوق بندگی" همزمان با هفته حج از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود. شرکت کنندگان تا پایان روز چهارشنبه فرصت دارند تا پاسخ سوال ها را به شماره پیامک ۵۰۰۰۲۷۲۵۳ ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مسابقه پیامکی "طوق بندگی" همزمان با هفته حج از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود.

این مسابقه با هدف آشنایی و معرفت افزایی عموم مردم در رابطه با مناسک حج در سه بخش آیات قرآنی حج، تاریخ حج و حوادث پیش آمده در حج در 5 سوال طراحی شده است.

شرکت کنندگان در این مسابقه پیامکی تا پایان روز چهارشنبه فرصت دارند تا پاسخ سوال های مطرح شده را به شماره پیامک 500027253 بعثه مقام معظم رهبری ارسال کنند، در پایان هفته به قید قرعه به 10 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پاسخ به پرسش ها به دو صورت امکان پذیر است، مخاطبان مي‌توانند به‌صورت ترتيبي از يك تا پنج فقط جواب ها را با نوشتن گزينه (الف، ب، ج) در يك پيامك ارسال كنند يا اينكه مخاطبان مي‌توانند عدد سؤال را ذكر كرده و پاسخ آن را با نوشتن گزينه (الف، ب، ج) انجام دهند و آن را به شماره مورد نظر ارسال كنند.

سوالات مسابقه:

1- روزهاي يازدهم تا سيزدهم ذي الحجه به چه نامي معروف است؟

الف) ايام تشريق ب) ايام البيض ج) ايام النحر د) ايام الله

 

2- طبق آيات 32 و36 سوره مباركه حج، كدام مورد جزء شعائرالله محسوب مي شود؟

الف) اسرار حج ب) حاجيان ج) مشعرالحرام د) اماكن و مناسك حج

 

3- عبارت «بيت العتيق» در كدام آيه از سوره هاي قرآن آمده است؟

الف) آيه 29 سوره اعراف ب) آيه 20 سوره حج ج) آيه 29 سوره حج د) آيه 97 مائده

 

4- دركداميك از حوادث زير بيشترين تعداد زائران شهيد و مجروح شده اند؟

الف) فاجعه منا در مسير رمي جمرات- سال 1394 ب) حمله نيروهاي امنيتي سعودي به حجاج در مكه- سال 1366 ج) محبوس شدن حجاج در تونلي در مكه مكرمه- سال 1369 د) آتش سوزي چادر حجاج در منا- سال 1356

 

5- پس از پيروزي انقلاب اسلامي در چه سالي بيشترين تعداد زائران ايراني به حج مشرف شدند؟

الف) سال 1360 ب) سال 1366 ج) سال 1375 د) سال 1390

کد خبر 564072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha