تجلیل از پسر شهید مدافع حرم به عنوان عکاس خبری در قم

خبرگزاری شبستان: در همایش «رسولان کریمه» ویژه اصحاب رسانه، پسر نوجوان شیهد سعید سامان لو، شهید مدافع حرم توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین دانشی مورد تجلیل قرار گرفت و کارت عکاس خبری به ایشان اهدا شد تا به عنوان عکاس خبری در قم فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «رسولان کریمه» به مناسبت روز خبرنگار ویژه اصحاب رسانه استان قم امشب (17 مرداد) به همت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در حرم مطهر این بانوی بزرگوار برگزار شد.

 

همایش «رسولان کریمه» با حضور آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام و المسلمین دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور اصحاب رسانه استان قم در شبستان نجمه خاتون (س) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

 

اخبار اصحاب رسانه همواره باید همراه با صداقت و امانت باشد

 

در ابتدای همایش پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته قرآنی، حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (ع ) با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه محمد صارمی، خبرنگار شهید نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: وظیفه اصحاب رسانه در عرصه خبررسانی که عرصه بسیار اثرگذاری است، وظیفه بسیار خطیری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی تصریح کرد: عرصه خبرنگاری حتی می‌تواند برای تصمیم گیران و تصمیم سازان جامعه مفید و مهم باشد، بنابراین اصحاب رسانه باید رسالت و وظیفه خود را در عرصه خبرنگاری بدانند.

 

وی با اشاره این که انسان در قبال آنچه که می‌گوید و می‌نویسد، مسئولیت دارد، گفت: که رسالت اصحاب رسانه، رسالت مهمی است و مسئولیت مضاعفی برای خبرنگاران است که خبر و رسالت همیشه همراه با مسئولیت و صداقت و امانت باشد.

 

اصحاب رسانه به احکام شرعی خبرنویسی آگاه و عامل باشند

 

در ادامه آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (ع ) با بیان این که خبرنگاران و اصحاب رسانه کار پرزحمت، بااهمیت و خطیری را به دوش می‌کشند، عنوان کرد: رسالتی که خبرگاران به عهده دارند، جرقه ای از رسالت بزرگ انبیاء و اوصیاست، گرچه کار خبرنگاران را نمی توان با کار انبیاء مقایسه کرد، اما می‌توان از کار انبیای الهی الهام گرفت.

 

وی بیان داشت: اگر خبرنگاری در راستای کار انبیای الهی بگیرد، بدون شک می‌تواند جلوه ای از کار پیامبران باشد.

 

امام جمعه قم تصریح کرد: با توجه به این که ما در جمهوری اسلامی ایران حضور داریم، وظیفه، خط کاری و راهبردهای خبرنگاران ما با رسانه‌ها و خبرهایی که دیگران ارسال می‌کنند، تفاوت دارد.

 

وی با بیان این که اصحاب رسانه باید در انجام رسالت خود به چند مسأله توجه کنند، عنوان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید مانند هر صنفی به احکام شرعی که به عهده آنهاست، آگاه و عامل باشند و احکام و مسائلی که مربوط به کار رسانه است، باید به خبرنگاران آموزش داده شود.

 

آیت الله سعیدی تأکید کرد: اگر خبرنگار خبری منتشر می‌کند که سبب می‌شود، دشمن شاد و تقویت شود، دوست تحقیر و مومنین تضعیف شود، این مسأله نامشروع است و با راهبرد خداوند سازگاری ندارد.

 

وی با اشاره به این که قم حرم اهل بیت (ع) است و حرم حضرت معصومه (س) در حرم قم قرار دارد، گفت: به برکت حضرت معصومه (س)، قم ارزش یافته است، بنابراین خبرنگار و رسانه ای که در قم خبری را تهیه و منتشر می‌کند، هم با خبرنگاران و رسانه‌های دیگر فرق دارند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  در پایان بیان داشت: اصحاب رسانه باید بر احساسات و سلایق فردی خود مسلط باشند، خبرنگاران و اصحاب رسانه باید بر سلایق و گرایشات سیاسی خود مسلط باشند و اخبار را بر اساس احساسات و سلایق شخصی خود منتشر نکنند.

 

تجلیل از پسر شهید مدافع حرم در همایش رسولان کریمه

 

پس از سخنرانی آیت الله سعیدی،  پسر شیهد سعید سامان لو، شهید مدافع حرم که علاقه زیادی به عکاسی خبری دارد، مورد تجلیل قرار گرفت و کارت عکاس خبری به ایشان اهدا شد تا به عنوان عکاس خبری در قم فعالیت کند.

 

همچنین، در این همایش، مداحی توسط حسینی نژاد صورت گرفت و اصحاب رسانه با لباس‌های مخصوص به غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرداختند.

 

نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در شبستان نجمه خاتون اقامه شد و در پایان، اصحاب رسانه میهمان سفریه کریمانه حضرت فاطمه معصومه (س) بودند.

 

کد خبر 563974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha