به پاس قلم‌هایی به رنگ سرخ خون/ مادر شهید فرهادی: به شهادت فرزندم افتخار می‌کنم

خبرگزاری شبستان: مادر شهید« محمدرضا فرهادی» تنها خبرنگار شهید استان بعد از گذشت ۳۰ سال از آسمانی شدن تنها پسر خانواده می‌گوید: ای کاش پسران دیگری هم داشتم تا آنها را فدای اسلام و انقلاب می‌کردم ...

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: اهالی رسانه و مسئولان خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار با خانواده «شهید محمد رضا فرهادی» تنها خبرنگار شهید استان دیدار کردند.

 

«شهید محمود صارمی»، «شهید محمدرضا فرهادی» و سایر شهدای خبرنگار با خون خود آخرین پیام آگاهی‌بخششان را در تاریخ بشریت به ثبت رساندند و امروز برای وصف حال شهدای خبرنگار قلم فقیر و ناتوان است چرا که شهادت آرزوی آنان و کار خبر بهانه بود آری باید یـادمان باشد شهیدان زنده اند یــادمان باشد اگرکوبنــده‌ایم با نفسهای شهیدان زنــده ایم و چه زیبا شاعر در وصف خبرنگار شهید سروده است؛

 

قلم بدست پاک تویی رهی برای خدمتت            خدمت عاشقانه هم نشانه محبتت

تو سرپل محبتی در دل دل شکستگان                که بارها گذشته‌ای برای مردمان زجان

 

مادر شهید فرهادی با آرامش کامل و سکینه الهی که در وجودش مشاهده می شد بعد از 30 سال از شهادت تنها پسر خانواده می‌گوید« به فرزند شهیدم افتخار می کنم ای کاش پسران دیگری داشتم تا آنها را فدای اسلام و انقلاب می کردم » صفا و صمیمیتی که درهم نشینی با این مادر بزرگوار حاکم است، گذر لحظه‌ها را دلنشین می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه پس از اتمام درس در رشته برق در هنرستان ابوذر بیرجند راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد، افزود: محمدرضا برای رفتن به جبهه اصرار داشت و من برای رفتن فرزندم به جبهه رضایت دادم.

 

خواهر شهید فرهادی که این روزها بیشتر از گذشته تنها مونس و همدم مادر است در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: تمام شهدا اندیشه و فکر بالایی داشتند که در مخیله انسان نمی‌گنجد.

 

این خواهر شهید با اشاره به اعزام برادر و خاطرات آن روزها، یادآور شد: سال 65 در سن 17 سالگی محمد رضا ابتدا بدون اجازه راهی جبهه شد اما از نیمه راه برگشت و از مادرم اجازه گرفت تا اینکه یک ماه بعد از شرکت در جبهه در پنجم خردادماه سال 1365 مصادف با پانزدهمین شب ماه مبارک رمضان در منطقه عملیاتی فاو آسمانی شد.

 

 

خواهر شهید فرهادی با بیان اینکه برادرم از غواصان لشکر 21 امام رضا (علیه السلام) بود، یادآور شد: شب شهادت برادرم خواب دیدم در باغ بزرگی راه می‌روم یک روحانی کنار درخت بزرگی نشسته بودند و قرآن بزرگ در دست داشتند همین طور که من رد می‌شدم گفتند همشیره آقا رضا، پرسیدم شما؟ گفتن من شهید محمدشهاب هستم نمی‌خواهید خبر محمدرضا را از ما بگیرید، گفتم اتفاقا امروز زنگ زدن... تا اینکه از خواب پریدم و روز بعد خبرشهادتش را آوردند.

 

خواهر شهید فرهادی با بیان اینکه هنوز بعد از 30 سال مادرم برخی مواقع ناخودآگاه وقتی کاری دارد صدا می‌زند «محمدرضا»، بیان کرد: مادرم چند سال پیش مریضی سختی گرفتند که ایشان رو به تهران برای درمان فرستادیم اما خواهرم به من زنگ زد که دکتر عصبانی شده که این پیرزن را برای چی آوردید؟ یادم هست صبح جمعه بود بعد از خواندن نماز جعفر طیار رفتم مزار شهدا به بردارم محمدرضا گفتم مادر تحمل شیمی درمانی را ندارند از خدا بخواه یا مادر را شفا بده و یا کاری کنن که درد نکشند... از مزار شهدا که برگشتم خواهرم دوباره زنگ زد که حال مادر خوب نیست خیلی خودم را سرزنش کردم که چرا این دعا رو در مزار شهدا کردم... اما بعد خواهرم تعریف کرد وقتی مادر رو بردیم بیمارستان دکتر گفت سریع ببرید اورژانس فردا میام عملشان می‌کنم!! (درحالی که دکتر قبل از آن راضی نشده بود مادر را عمل کند) بعد از عمل به خواهرم گفته بود معجزه ای برای این زن در اتاق عمل دیدم که تا یک هفته هیچ کسی اجازه ندارد پانسمان مادرتان روعوض کنه، هر روز دو نوبت خودش برای پانسمان مادر می‌آمد... ناگفته نماند که مادرم گفت وقتی تو اتاق عمل بودم محمدرضا آمد خندید و دست تکان داد و رفت.

 

این خواهر شهید که معتقد است بزرگترین مشکلات زندگی خود را با توسل به شهدا حل کرده است، تاکید کرد: اگر یک قدم برای خانواده شهدا برداشتم نتیجه آن را به وضوح مشاهده کرده ام و اگر رفتار و عمل انسان برای رضای الهی و مردم باشد خدا کمک می‌کند اما کار ریایی بی فایده است.

 

حجت الاسلام لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در جمع خانواده این شهید خبرنگار اظهار کرد: در روایات قلم عالم و خون شهید بسیار مقدس شمرده شده است و گاهی قلم عالمان بر خون شهیدان برتری می‌کند.

 

 

وی افزود: خوشا به سعادت «شهید محمدرضا فرهادی» که هم قلم به دست بود و هم خون خود را در راه انقلاب و دفاع از ارزش‌های اسلامی نثار کرده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: شهید محمدرضا فرهادی هم ثواب شهدا و هم ثواب علما را می‌برند و هیچ کاستی در این راستا نصیب این شهید نمی‌شود.

 

احمد محبی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی هم با تبریک روز 17 مردادماه و سالروز شهادت شهید خبرنگار محمود صارمی، گفت: دو سال است که سنت حسنه دیدار با خانواده شهید فرهادی تنها شهید خبرنگار استان را بسیج رسانه اجرا می‌کند؛ دیدار با خانواده های معظم شهدا برای همه ما روحیه بخش و مایه دلگرمی است.

 

سرهنگ صفر علی اسماعیلی، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه شرمنده شهدا هستیم، گفت: امروز امنیت کشور مرهون ایثار و مجاهدت‌های شهدا است و وظیفه ماست که از راه شهدای والامقام پاسداری کنیم.

 

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت‌های خبرنگاران دانست و افزود: خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی از خانواده معظم شهدا درخواست کرد برای سلامتی مقام معظم رهبری، پیروزی رزمندگان اسلام و نابودی دشمنان و جریان‌های تکفیری دعا کنند تا امنیت و آرامش به دنیای اسلام برگردد.

 

علی وفادار، معاون سیمای صداو سیمای خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه یادآورش شهدا و ذکر نام آنان روح تازه‌ای به جامعه می‌دهد، اظهار کرد: خبرنگاران می توانند با جهاد فرهنگی و قلم زدن که نتیجه آن روشنگری و بصیرت است راه شهدا را ادامه دهند.

 

 

گزارش: زهرا مهرور

 

کد خبر 563980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha