انعکاس واقعیت های جامعه، وظیفه مهم و خطیر خبرنگاران است

خبرگزاری شبستان: ناصر خوش‌خبر، فرماندار ایلام در پیامی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، گفت: انعکاس واقعیت‌های جامعه، وظیفه مهم و خطیر خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن این پیام به شرح زیر است:

 

رسالت اصلی و مهم خبرنگاران انعکاس واقعیت‌های جامعه در همه عرصه‌ها به‌دوراز جناح‌بندی و سیاسی بازی است، این قشرازجامعه،نقش مهمی در تعاملات دوسویه مردم و مسئولان دارند هم مشکلات را به مدیران منعکس می‌کنند وهم نقطه‌نظرهای مسئولان را به جامعه منتقل می‌کنند.

 

آنچه باعث می‌شود زحمات این قشردرعرصه اطلاع‌رسانی برای توسعه و پیشرفت جامعه مفید وموثرباشد،اینکه بدون حب و بغض به بیان مشکلات و انعکاس آن بپردازند.

 

اگر اصحاب قلم،رسانه‌ها و اهالی مطبوعات به دورازحاشیه ها و حب و بغض‌های شخصی و سیاسی به وظیفه ذاتی خود عمل کنند به‌یقین حرکت اصلاحی جامعه اتفاق افتاده و حرمت‌ها و جایگاه‌ها حفظ می‌شود.

 

برخی در این عرصه افراط می‌کنند و بسیاری از مطالب را مصادره به مطلوب می‌کنند، این امر اجحاف در حق مردم و مسئولان است.

 

جامعه ایلام به‌خصوص استان در دولت تدبیر وامید نیازمند همگرایی و همدلی برای رسیدن به توسعه پایداراست ودراین میان رسانه‌ها محوری‌ترین نقش را در تحقق مؤلفه‌های توسعه را بر عهده‌دارند.

 

مدیریت ارشد استان و مدیران کل با مردم به‌ویژه قشر جوان و مولد جامعه رابطه‌ای بسیار خوب و تعاملی دارند که باید از این فرصت درجهت خروجی مثبت استان نهایت استفاده شود چرا که فرصت‌ها تکرار نشدنی هستند.

 

باید اختلافات شخصی و فراجناحی را کنار زد و منافع استان که همان تأمین مطالبات به‌حق مردم است در نظر گرفت و در این بین با انعکاس واقعی خدمات بتوان رابطه مردم و دولت را بیش ازپیش به هم پیوند زد.

 

بدون شک موفقیت های دولت باعث امیدواری، نشاط و پویایی بیشترجامعه می شود هرچند که نقد سازنده را نمی توان درجامعه نادیده گرفت.

 

انتقاد و تخریب بدون مستندات فعالیت و تلاش درزمین دشمن است که موجب یاس و ناامیدی جامعه می شود.

 

نقد سازنده مطبوعات و خبرنگاران در مرحله اول به نفع مدیران برای اصلاح الگوهاست به‌طورقطع اقدام آن‌ها باعث گردش صحیح اطلاعات در جامعه خواهد شد.

کد خبر 564007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha