رسیدگی به جنایات ترور، مطالبه نمایندگان و مردم از دستگاه دیپلماسی است

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای رسیدگی به جنایات ترور را مطالبه مردم و نمایندگان از دستگاه دیپلماسی خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی پیرامون شهادت عزاداران حسینی در چابهار بیانیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: بار دیگر هراس دشمنان از فرهنگ عاشورا و فرهنگ جهاد موجب شد در اقدامی از سر زبونی و درماندگی خون 38 نفر از هموطنان عاشق و دلسوخته  سالار شهیدان حین عزادارای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بر زمین ریخته شود و برای دشمن در این میان شیعه و سنی و زن و مرد و مادر و کودک تفاوتی ندارد.

 

این بیانیه می افزاید : دشمنان نظام و اسلام در اوج کوردلی هرگز قادر به خواندن این برگ از حقیقت انقلاب اسلامی نبوده‌اند که انقلاب با همین فرهنگ حسینی و عاشورایی به پیروزی رسید و پرچم مقاومت و آزادگی را به رهبری امام خمینی عزیز (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقدیم هزاران شهید در این راه روشن در جهان برافراشت.

 

در بخش دیگر از این بیانیه می خوانیم : حقانیت و نورانیت خون هر شهید انقلاب اسلامی دل‌های تشنه حقیقت را در جهان آبیاری کرد و امروز جوانه‌های فرهنگ عاشورایی و جنبش مقاومت در میان ملت‌ها در اقصی نقاط جهان رو به بالندگی و رشد است و همین واقعیت موجب شد تا دشمنان در کمال استیصال و هراس هر از گاهی تیری در تاریکی رها کنند که الغریق یتشبث بکل حشیش .

 

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از این بیانیه آورده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را نسبت به مجامع حقوق بشری و سازمان ملل در رابطه با سکوت در برابر حمایت‌های سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی CIA، NM16 و موساد اعلام می‌کنیم. آیا وقت آن نرسیده قطعنامه‌های حقوق بشر سازمان ملل در اعتراض به تروریسم دولتی آمریکا و انگلیس و صهیونیسم جنایتکار صادر شود و این مجامع دست از بازی سیاسی با چهره حقوق بشری بردارند؟!

 

این بیانیه خاطر نشان می کند: اسناد حمایت آمریکا و سیا از گروهک جندالشیطان را چندی پیش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد، چرا از سوی سازمان ملل و مجامع حقوق بشر کوچک‌ترین موضع‌گیری علیه آمریکا نسبت به کشته شدن 400 نفر از هموطنان بی‌گناه ما به دست ریگی معدوم صورت نگرفت؟!

 

این بیانیه می افزاید : به حق این‌گونه استفاده ابزاری غیرمنصفانه و ناعادلانه از موضوع حقوق بشر منجر به لوث شدن شعارهای حقوق بشری می‌شود که مجامع سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و بیداری بیشتر افکار عمومی جهان نسبت به این‌گونه تناقضات و بی‌عدالتی‌ها را در پی دارد.

 

بنا بر گزارش اداره اخبار و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از دستگاه سیاست خارجی خواست با جدیت پیگیری‌های حقوقی لازم را از طریق مجامع حقوق بشری و سازمان ملل انجام دهد و این پرونده و سایر پرونده‌های سیاه جنایت و ترور را تا رسیدن به نتیجه مفتوح نگاه دارد که این مطالبه قاطع مردم و نمایندگان مردم از دستگاه دیپلماسی است.

 

بی‌شک حقانیت خون عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کوس رسوایی دشمنان سیاه دل نزد افکار عمومی جهان را خواهد نواخت و نوید بیداری حسینی در سراسر جهان را به آزادگان مژده می‌دهد.

پایان پیام/

 

کد خبر 5668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha