کانون های مساجد باید در بعد بین المللی با یکدیگر رقابت کنند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، عملکرد کانون های مساجد را در سراسر کشور، مثبت ارزیابی و تاکید کرد: این کانون ها برای تاثیرگذاری بیشتر و انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی، باید در بعد بین المللی رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شب گذشته (29 مرداد) در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افزود: برگزاری این جشنواره توسط کانون فرهنگی و هنری طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) گرگان، یک اتفاق بسیار مهم است و به سادگی نباید از کنار آن گذشت.

 

وی برگزاری این جشنواره را نمونه بارز انجام یک کار مردمی در عرصه فرهنگی و هنری دانست، به گونه ای که 872 فیلم کوتاه، فیلم مستند و پویانمایی، به دبیرخانه آن ارسال شد.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، پویایی مساجد را یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمه الله علیه) بیان و اظهارکرد: در هیچ نقطه دنیا، نمی توان مساجدی را یافت که کارکردهای مختلفی داشته باشند و باعث ایجاد انگیزه در نسل جوان شوند.

 

طاهریان با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دورافتاده ترین نقاط روستایی کشور در حال برگزاری جشنواره های سراسری هستند، تاکید کرد: اینها نه تنها در بعد ملی، توان رقابت با یکدیگر را دارند، بلکه در عرصه بین المللی هم می توانند آثار فاخری را تولید و رقابت کنند.

 

وی با بیان اینکه اکثر جشنواره های کانون های فرهنگی و هنری مساجد ویژه اعضای کانون است، یکی از ویژگی های دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد را مشارکت افراد خارج از کانون بیان کرد.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ویژگی دیگر این جشنواره را توجه به موضوع آموزش در کنار رقابت دانست و ابرازامیدواری کرد: در جشنواره های بعدی آثار بهتری نسبت به امسال ارائه شوند.

 

لازم به ذکر است، دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد توسط کانون فرهنگی و هنری طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) گرگان و با حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان از 29 تا 31 مردادماه جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

 

کد خبر 566910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha