صفا و صداقت مهم ترین فضیلت های فراموش شده بشریت است

آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه صفا، صداقت و صمیمیت از فضیلت های بزرگ فراموش شده است، گفت: اگر فضیلتی از انسان نباشد فساد، دروغ و تقلب حکم فرما خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان امروز"12 مرداد" در مسجد حکیم اصفهان اظهار داشت: مسلمان واقعی باید صفا، صداقت و صمیمیت داشته باشد.


وی با اشاره به این مطلب که صفا، صداقت و صمیمیت در عمق جان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) حکم فرما بود، گفت: اگر بخواهیم مسلمان واقعی باشیم باید تظاهر در زندگی نداشته باشیم و دورویی در کار، گفتار و کردار رنگ صفا، صداقت و صمیمیت را از بین خواهد برد.


رئیس حوزه علمیه اصفهان، توحید عبادی را مطابعت از کسی جزخداوند و توحید افعالی را اثر گرفتن از خداوند در زندگی بشری دانست و افزود: کسی که توحید عبادی و توحید افعالی دارد می تواند بگوید من با خداوند صفا، صداقت و صمیمیت دارم.


وی در ادامه افزود: کسی که در نماز بگوید "ایاک نعبد و ایاک نستعین" ولی از نفس اماره و شیطان درون و برون مطابعت کند نماز او درست است اما در نماز دروغ گفته و با پروردگار خود با صفا و صداقت رفتار نکرده است.


آیت الله مظاهری صفا و صداقت را دارای 3 قسم صداقت با خدا، صداقت با پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) و صداقت در خانه و خانواده دانست.


وی با اشاره به آیاتی در قرآن کریم گفت: هرکسی هر کاری انجام دهد باید بداند در محضر خدا، پیغمبر و ائمه اطهار(ع) است یعنی گناهان ما در محضر امام زمان (ع) است و عشق به امام و لرزاندن بدن ایشان با انجام گناه با همدیگر منافات دارد.


رئیس حوزه علمیه اصفهان افرادی که به واسطه اولاد خود به جهنم می روند را ورشکسته ترین افراد دانست و خاطرنشان کرد: این موقعی است که والدین دروغ، حقه بازی و تقلب انجام می دهند و این گونه کودکان خود را تربیت می کنند.


وی تصریح کرد: متاسفانه اختلاف در خانواده و فراموشی فضیلت در خانه منجر به فساد اخلاقی شده است و همه زیر سر این است که زن و مرد نسبت به یکدیگر صداقت و صمیمیت ندارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 56709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha