تصمیم گیری با قدرت تعقل بهترین راهکار برای برون رفت جامعه  جهانی از مشکلات

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شاهدیه یزد با اشاره به مشکلات پیش روی جوامع امروزی گفت: تصمیم گیری با قدرت تعقل بهترین راهکار برای برون رفت جامعه  جهانی از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام بشکانی، امام جمعه شاهدیه امروز ( 7 شهریور) در نشست بزرگداشت هفته دولت و روز بسیج کارمندی در سالن منتظر قائم استانداری یزد گفت:اگر زندگی ما با عقل اداره نشود باید با زور اداره شود و جوامع امروزی نیز به جای اداره عقل، با زور اداره می کنند.

 

وی افزود:عقل را خداوند به تعبیر ائمه، پیامبر دوم نامیده است که باید بر اساس آن عمل کنیم.

 

امام جمعه شاهدیه خاطرنشان کرد:ما در روایات عقل را در برابر جهل داریم و این که ما فکر کنیم هر کس باسواد است، عاقل است درست نیست بلکه در برابر عقل، جهل است و ممکن است بسیاری از افراد باسواد باشند ولی با شعور نباشند.

 

حجت الاسلام بشکانی تصریح کرد: شاید کسانی اهل سواد باشند، اما اهل سواد بودن از اهل فرهنگ است.

 

وی ادامه داد:ما متاسفانه برابر دنیای جاهلیت پیچیده ای هستیم که شکم و شهوت برای انها تصمیم می گیرد و از عقل استفاده نمی کنند.

 

امام جمعه شاهدیه بیان کرد: در جامعه امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) عقل برای آنها تصمیم می گیرد و هر کاری را بر مبنای آن انجام می دهند و قبل از هر کاری عقل را به کار می گیرند.

 

حجت الاسلام بشکانی گفت: ما زمانی به جامعه عاقل می رسیم که خرد و فکر حرف اول جامعه باشد در این صورت خیلی از مشکلات ما حل می شود.

 

وی افزود: مشکل اساسی همه جوامع کمبود اندیشیدن است و تمامی مسائل و مشکلات ما از آن سرچشمه می گیرد.

 

امام جمعه شاهدیه گفت: اگر ما به مرحله عقل تکاملی برسیم به نحوی می توانیم عمل کنیم که افق های بزرگ را مدیریت کنیم و متفکرانه عمل کنیم.

 

حجت الاسلام بشکانی تاکید کرد:ما سه چیز را در فکر کردن نیاز داریم که شامل «چه هستیم» و «چه باید بشویم» و «چه داریم» است و اگر این گفتمان را برای خود ایجاد کنیم حتما موفق خواهیم شد.

 

وی گفت:افراد عاقل برای رساندن پیام خود به افراد عادی که تعقل نمی کنند بسیار زجر می کشند زیرا ممکن است این پیام ها با کمی تعقل موثر باشد در صورتی که حتی این تعقل ناچیز نیز وجود ندارد.

 

امام جمعه شاهدیه خاطرنشان کرد: ما در سیستم جمهوری اسلامی باید دنبال راه حل بگردیم و از دیگران نیز عبرت بگیریم.

 

کد خبر 569608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha