سه اصل اساسی جهت موفقیت در جامعه و مدیریت

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به سه اصل اساسی جهت موفقیت در جامعه و مدیریت گفت: همت بلند، قوت در رای و نداشتن راهکار مهمترین این خصلت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز ( 31 مرداد) در هفدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور به میزبانی دانشگاه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: شما دانشجویان بایستی تمام برنامه ریزی های خود را بر اساس هدف خلقت قرار دهید و امروز نیز مشکل ما تشخیص هدف است.

 

وی افزود: ما برنامه ریزی برای رسیدن به هدف خلقت نکرده ایم و جهان و دنیای امروز نیز براساس هدف خود عمل می کنند و هدف خداوند از خلقت را در نظر نگرفته است.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر همه ما برنامه ریزی های خود را بعد از تشخیص هدف قرار دهیم حتما سبک زندگی ما نیز مشخص می شود و موفق خواهیم شد و سعادتمندی و رستگاری را خواهیم داشت.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد:اطاعت از رسول خداوند به دو صورت است که گرفتن حرف های خداوند از پیامبران و اطاعت روش و سیره پیامبران این دو نوع اطاعت است و مدیران ما نیز باید بر این اساس عمل کنند و از دستورات خداوند و روش پیامبران و انبیا بهره بگیرند تا بتوانند موفق شوند.

 

وی ادامه داد:همانطور که خداوند وعده داده شما باید در کارهای خود صبورانه و بر اساس دستورات خداوند عمل کنید تا بتوانید موفق شوید.

 

امام جمعه یزد گفت:امام صادق ( علیه السلام) بیان می کنند که سه خصلت از بالارفتن انسان ها جلوگیری می کند که راهکار نداشتن، ضعف در رای و نداشتن همت بلند این سه خصلت است و اگر این سه خصلت را در خود تقویت کنیم حتما در کارها پیش خواهیم رفت.

 

آیت الله ناصری بیان کرد:اگر کسی همت بلند در تمامی کارهای خود داشته باشد و آینده را ببیند و بزرگ اندیش باشد، پیش می رود و امام ( ره) نیز بر اساس این سه خصلت عمل کردند تا توانستند انقلابی با این عظمت ایجاد کنند.

 

وی افزود:همت امام (ره) آنقدر بالا است که حاکمیت خداوند را قبول دارند و بیان می کنند که غیر از خدا نباید بر ما حاکمیت کند و از این طریق بساط آمریکا و سلطنت برداشته می شود و ما نیز بنده خداوند باشیم و حاکمیت و دستور کار نیز از خداوند است.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد:کسی که به چیزهای جزیی دل می بندد حتما کارهای او نیز کوتاه مدت خواهد بود و نابود می شود و دل بستن به دنیا نیز محدود کردن خود است.

 

آیت الله ناصری بیان کرد:اگر همت بلند داشته باشید جنس قوی تولید می کنید و در دنیا عرضه خواهید کرد و خواهان نیز دارد.

 

وی افزود: خودتان را گرفتار چیزهای جزئی نکنید و نظرات تنگ نداشته باشید تا بتوانید همت و نگاهی بلند داشته باشید و اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید همت بلند داشته باشیم.

 

امام جمعه یزد ادامه داد:فرمانده موفق زمانی می تواند موفق باشد که برای هر موقعی راهکار داشته باشد و بتواند برای حل مشکلات برنامه داشته باشد.

 

آیت الله ناصری گفت: بسیاری از مشکلات ما در زمینه اقتصادی و سیاسی و نظامی نداشتن راهکار است و در این راستا باید راهکار را پیدا کنیم و از طریق اقتصاد مقاومتی این راهکار را تقویت کنیم و مشکلات را حل کنیم.

وی افزود:

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این که حضرت آقا برا اقتصاد مقاومتی تاکید دارند بدین معنی است که ما نباید در راه بمانیم و راه حل پیدا کنیم و الان نیز یکی از مسائلی که باید برای آن فکر کنیم بررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات است.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد:مدیری که نتواند تصمیم جدی در کارها بگیرد موفق نخواهد بود و علت این که برخی از مدیران نمی توانند تصمیم جدی بگیرند به دلیل عدم وجود تفکر است.

 

وی ادامه داد: الان توطئه ای علیه امام (ره) ایجاد کرده اند که  مقدمه حذف ولایت و کم رنگ تر کردن ولایت و امام (ره) است و اصل ولایت پذیری نیز زیر سوال می رود.

 

امام جمعه یزد گفت:امام (ره) در مورد موضوعی حتی چند ماه فکر می کردند و پس از آن تصمیم می گرفتند و هیچگاه از تصمیم خود بر نمی گشتند و این استحکام در رای ایشان بود.

کد خبر 567554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha