توجه به افراد مبتکر و ایجاد کارگاه های محلی بهترین راهکار برای اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به ظرفیت های علمی و فرهنگی استان یزد گفت: توجه به افراد مبتکر و ایجاد کارگاه های محلی بهترین راهکار برای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله ناصری، امام جمعه یزد امروز( 14 مرداد) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور وزیر کشور در استانداری یزد گفت: آنچه ما را نگران کرده، آینده استان است که مسائل فرهنگی و اختلاط از جمله این مسائل است و ممکن است این حرکت ها به آینده ما ضربه بزند.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: اشتغال مساله بعدی ما در استان است که در ایجاد کارگاه های کوچک محلی برای خانواده ها و مشروع کردن آنها می توان این را تا اندازه ای حل کرد.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: افراد بیکار ما دو گروه هستند که گروه اول نیاز به کاریابی دارند که می توان این ها را با همکاری دستگاه های مختلف دسته بندی کرده و ساماندهی کنیم.

 

وی ادامه داد: استان یزد به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و متاسفانه به سمت صنعتی در حال حرکت است که نیاز به آب دارد اما معتقد هستیم که ما ظرفیتی داریم که می توانیم به عنوان قطب حساس فرهنگی نیز باشیم زیرا رشد دانشگاه ها و مراکز علمی را داشتیم اما جذب ما کم بوده است .

 

امام جمعه یزد گفت: ما در استان حوزه های علمیه عقب گرد کرده ایم که در این جو خسارت خورده ایم اما معتقدیم که یزد می تواند قطب فرهنگی و علمی باشد و به همجوارهای خود کمک علمی کند.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: امروز فضای مجازی بلای عمومی در کشور شده که باید توجه بیشتر به آن شود.

 

وی افزود: در ارتباط با نخبگان باید ریسک کرد و ما در استان افراد مبتکری داریم که می توانند با طرح های مختلف اشتغال ایجاد کنند و اگر می خواهیم در اقتصاد مقاومتی پیش برویم باید سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم و جدی تر عمل کنیم.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: الان وضعیتی در زمینه حجاب داریم که خارجی ها نیز ما را مسخره می کنند و به برخی از افراد بی حجاب ما را نگاه می کنند.

 

آیت الله ناصری ادامه داد: یارانه ها را کمیته امداد و بهزیستی و کارگران و کارمندان را جدا کرده و بقیه را قطع کنند و عهده ای را که مراجعه می کنند را با بررسی وصل کنند.

 

کد خبر 563256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha