نهضت قرانی آموزی باید در جامعه فراگیر شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت ترویج فعالیت های قرآنی گفت: نهضت قرانی آموزی باید در جامعه فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد ناصری، امام جمعه یزد امروز ( 19 مرداد) در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در دفتر امام جمعه یزد گفت: امیدواریم نهضت قرآن آموزی به صورت سراسری داشته باشیم که هم اقشار مختلف و همه مراحل قرآنی را در بر بگیرد.

 

وی افزود: ما در ارتباط با جامعه طبعا اولویت ها را در آموزش مراحل قرآن باید به جوانان بدهیم و از اینجا شروع کنیم و بدانیم که اولین قدم که نسبت به کودکان تلقین می کنیم مساله کتاب الله باشد، اما متاسفانه هنوز شروع نشده است و پس از مکتب خانه ها این کنار رفته است.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما نباید بترسیم و باید با جرات تحول را در آموزش و پرورش و سیستم آموزش ایجاد کنیم و از اول آموزش قرآنی را شروع کنیم و بر پایه قرآنی آموزش کودکان خود را شکل دهیم.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: معلم و دانش آموزان ما باید بر اساس قرآن عمل کنند و سبک زندگی خود را بر این اساس شکل دهند تا در ادامه نیز بتوانیم مشکلات را با قرآن حل کنیم.

 

وی ادامه داد: ما باید نهضت قرآن آموزی را از پایه شروع کنیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را ادامه داده و کارهای پایه شروع کنیم.

 

امام جمعه یزد گفت: در مراحل اولیه از مهدهای کودک شروع کنیم و پس از آن در مراحل بعدی مدارس، دانشگاهها نیز مساله آموزش قرآن به سبک مفاهیم و سبک زندگی قرآنی  برنامه ریزی کنیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: در دانشگاه ها باید برنامه ریزی شود تا آیات مربوط به سبک زندگی و مسائل اجتماعی برای دانشجویان مطرح شود و برای آنها تبیین شود.

 

وی افزود: الان مشکلات متعددی در خانواده ها داریم که از راه های مختلف می توانیم با سبک زندگی قرآنی این مشکلات را کاهش دهیم.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: همه مشکلات امروز ما به دلیل دوری از مفاهیم قرآنی است و اگر بدانیم که قرآن چقدر به ما بها می دهد حتما آن را رها نخواهیم کرد.

کد خبر 564380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha