تامین هزینه های تربیت نیروی متخصص و بیمه فعالان قرآنی مهمترین درخواست ما از دولت است

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت های دولت از بخش قرانی گفت: در درخواست عمده ما از دولت تامین هزینه های تربیت نیروی متخصص و بیمه فعالان قرآنی مهمترین درخواست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (19 مرداد) در مراسم افتتاح استودیو قرآنی موسسه قرانی ثقلین استان یزد گفت: واگذاری فعالیت های حوزه قرآنی به اهل آن یکی از وعده های ما بود که در حال تحقق است و این استودیو نیز یکی از همین وعده ها است.

 

وی افزود: یکی از اقدامات ما در خصوص واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است که این کار را انجام داده ایم و به نحوی نیز موفق بوده ایم و صرفه جویی و بهره برداری بهتر از جمله مزایای آن است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما از دولت محترم تقاضا داریم که در حوزه زیر ساخت ها به ما کمک کند و زیاد به دنبال رئیس و مدیر نیستیم بلکه باید زیرساخت ها را تقویت کنیم زیرا برای تولید کارهای هنری و فرهنگی نیاز به موقعیت مورد نیاز هستیم.

 

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: ما یک نمونه ترتیل حفظ قرآن  در یک استودیو آهنگ سازی بود که با مشقت های بسیاری همراه بودیم و دارای مشکلات زیادی بود و اما ما معتقدیم که باید حمایت بیشتری انجام شود.

 

وی ادامه داد: دومین درخواست ما در خصوص بیمه فعالان قرآنی است تا بتوانی فعالان قرانی را پوشش دهیم زیاد فعالان قرانی شایسته بیمه هستند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز تقویت نیروی انسانی متخصص هزینه دارد و موسسات ما توان این کار را ندارند و برای یک فعال قرآنی ما نیاز به دورهای تخصصی است و دنیا در این مزیت است که مرتب خود را بازسازی می کند و ما نیز به این امر نیاز داریم.

 

حجت الاسلام حشمتی بیان کرد: امروز مدیریت های هرمی از بین رفته ولی ما پیروان این بخش هستیم اما مدیریت های مشارکتی و بخش های دیگر است که باید ان را دنبال کنیم و برای تربیت نیروی انسانی ماهر بنیان هایی داشته باشیم که بتوانیم کمک کنیم.

 

وی افزود: این از محل اعتبارات شورای توسعه بوده که نزدیک به 10 میلیارد ریال در یزد و مشهد هزینه شده که باید آن را حمایت کنیم.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما خواهش داریم که این امکانات را عرضه کنیم تا بتوانی خوب از ان بهره برداری کنیم.

 

حجت الاسلام حشمتی بیان کرد: اینجا برای ضبط صوت و ترتیل نیست بلکه بهره برداری از جمله گویا سازی کتاب های حوزه دین و معارف قرآن از جمله بهره برداری های دیگر است.

 

وی افزود: ما حدود یک میلیون نابینا در کشور داریم که می توانیم با ضبط های گویا به این افراد نیز کمک کنیم و با کتابخوانی، قضه گویی و روان خوانی در راستای بهره برداری بیشتر از استودیوها گام برداریم.

 

کد خبر 564552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha