افتتاح مرکز استودیو قرآنی در استان یزد/ برگزاری طرح یک هفته قرآنی در سطح کشور

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به طرح های قرآنی در سطح کشور گفت: برگزاری یک هفته قرآنی در سطح کشور یکی از مهمترین طرح های قرآنی سال جاری در استان های کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ( 19 مرداد) در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در دفتر امام جمعه یزد گفت: افتتاح و تجهیز استودیو مجهز قرآنی در موسسه قرآنی ثقلین یزد یکی از فعالیت های ما در سطح کشور و استان یزد است که در سطح کشوری یکی از مجهزترین مرکزها است.

 

وی افزود: هفته های قرآن و عترت طرحی از سوی معاونت قرآن در چند استان است که با موفقیت همراه بوده زیرا موسسات قرآنی فعالیت های قرآنی خود را در یک هفته نمایش می گذارند و به صورت هماهنگ در یک هفته فعالیت های قرآنی ارائه می شود.

 

معاون قرآنی وزارت ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تولید و تقدیر از خدمت گذاران ساحت قرآن و شناسایی استعدادها از جمله مهمترین اهداف ما در طرح هفته های قرآنی است.

 

حجت الاسلام حشمتی بیان کرد: یکی از بخش های مهم شورای توسعه قرآنی را به عهده وزارت ارشاد است که سعی داریم اعتبارات را بر اساس عدالت تقسیم کنیم و سعی داریم تا تعداد موسسات، محرومیت ها، ظرفیت ها را بایستی در نظر گرفته شود.

 

وی ادامه داد: از حوزه هنر استفاده کنیم تا بتوانیم مباحث قرآنی را با زبان هنر به نوجوانان انتقال کنیم که باید بخش های مختلف باید قرآنی شوند تا تولیدات در حوزه هنری نیز به قرآن نزدیک شود.

 

معاون قرآنی وزارت ارشاد اسلامی گفت: چگونگی انتقال مفاهیم قرآنی با زبان هنر یکی از مباحث مهم است که می توان روی آن کار کرد و با توجه به اینکه در یزد استعدادهای مناسبی وجود دارد باید به این تکنولوژی دست پیدا کرده و تولیدات مناسب قرآنی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: دشمن برای انتقال مفاهیم انحرافی از زبان هنر استفاده می کند که ما نیز باید از این راه و با استفاده از هنر مفاهیم را انتقال دهیم.

 

وی بیان کرد: استفاده از جوانان متدین از خواسته های مهم است.

 

وی ادامه داد: ما باید فعالیتی داشته باشیم که مفاهیم قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند و در بخش های مختلف توسعه پیدا کند.

 

 

 

 

کد خبر 564384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha