ازدواج به موقع و فرزند آوری ۲ امر اساسی برای ترویج زندگانی اهل بیت (علیهم السلام)

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به ترویج معارف و زندگانی اهل بیت(علیهم السلام) در دهه کرامت گفت: ازدواج به موقع و فرزند آوری ۲ امر اساسی برای ترویج زندگانی اهل بیت (علیهم السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز (۶مرداد) در نشست ستاد دهه کرامت استان یزد با حضور دبیر شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت استان یزد  ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: امیدواریم هر ساله محتوای برنامه هایی همچون جشن دهه کرامت بیشتر شود به نحوی که در ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) حرکت هایی خوبی انجام شود.

 

وی افزود: برنامه ریزی ها باید طوری انجام شود که ما بتوانیم در جامعه فضایی ایجاد کنیم که این فضا جاذبیت به نحوی باشد که جوانان و مردم ما را از فضای مجازی کنار کشیده و به سمت ترویج زندگانی اهل بیت (علیهم السلام) بکشد.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از زمینه های کاری ما در فضای مجازی است تا بتوانیم تحولی در حرکت جایگزینی در فضای مجازی داشته باشیم تا هم مردم با اهل بیت( علیهم السلام) داشته باشیم و هم این که حرکت ولایی داشته باشیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: ما باید زندگانی امام رضا( علیه السلام) و به خصوص سیره سیاسی و اجتماعی ایشان را برای جوانان و جامعه تبیین کنیم و حتی نحوه بر خورد با مخالفان ایشان از جمله مامون را برای مردم تبیین کنیم زیرا نکات بسیار مهمی را به ما نشان می دهد.

 

وی افزود: مساله نامگذاری به عنوان دهه کرامت به عنوان دهه شادی خیلی خوب است که اگر این صورت بگیرد می تواند جایگزین بسیاری از برنامه های نامناسب در جامعه باشد.

 

امام جمعه یزد گفت: برگزاری جشن های ازدواج، تشویق جوانان به ازدواج، جا انداختن ازدواج در جامعه از جمله برنامه های مهمی است که نمی توان در دهه کرامت دنبال کرد.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: ما می توانیم در کنار تبلیغ جشن های ازدواج و کمک گیری از خیرین برای کمک به این کار در راستای تشویق جوانان و خانواده ها به فرزند دار شدن نیز گام برداریم زیرا یکی از مسائل مهمی است که مورد غفلت واقع شده است.

 

وی افزود: کشور ما کشور امام رضا(علیه السلام) است و باید توجه داشته باشیم که الان نیز گروه هایی با پول های عربستان و وهابیت در تلاشند تا جمعیت خود را باحرکتی آرام زیاد کنند و اگر توجه نکنیم در چند سال آینده با مشکلات مهمی روبرو خواهیم شد.

 

امام جمعه یزد با اشاره به ترویج معارف و زندگانی اهل بیت(علیهم السلام) در دهه کرامت گفت: ازدواج به موقع و فرزند آوری ۲ امر اساسی برای ترویج زندگانی اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها اشاره کردند که ما نیاز به جمعیت داریم اما با بی اعتنایی روبرو شده است که باید توکل و اعتماد به خدا را در بین جوانان زیاد کنیم و بیان کنیم که خداوند زندگی به ما می بخشد.

 

آیت الله ناصریبیان کرد: ازدواج به موقع و فرزند آوری امری مهم است که باید روی ان کار شود و دهه کرامت نیز بهانه ای برای آن است.

کد خبر 561515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha