پوستر پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: مراسم رونمایی از دو پوستر پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و کتاب به نام "به سوی فهم قرآن" با حضور حجت الاسلام حشمتی، حجت الاسلام خسروی و جمعی از مسئولان معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، حجت الاسلام محمدعلی خسروی، رییس ستاد برگزاری، مرتضی خدمتکار، دبیر ستاد برگزاری مسابقات قرآن و عترت و جمعی از مسئولان برگزاری این مسابقات در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

حجت الاسلام حشمتی در ابتدای این نشست با بیان اینکه ستاد برگزاری مسابقات از مدت ها قبل تشکیل شده و در حال حاضر وارد عملیات اجرایی آزمون می شود، گفت: با توجه به اینکه این آزمون سال های گذشته دو بار در سال برگزار می شد و امسال در یک نوبت برگزار می شود، انتظار می رود تعداد بیشتری از علاقه مندان به قرآن کریم در این آزمون شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بخشنامه ای از سوی سازمان مدیریت به حوزه های اجرایی ابلاغ شده است مبنی بر اینکه به بخشی از کارکنان دولت که موفق به کسب امتیاز در آزمون شوند گواهی آموزش ضمن خدمت به آنها ارایه می شود.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به انتشار کتابی با عنوان منبع آزمون اظهار کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت نشانه موفقیت موسسات مردمی در تربیت و آموزش قرآن آموزان موفق می باشد این در حالی است که یک میلیارد تومان به عنوان معوقات به موسسات پرداخت شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به حضور سازمان ها و نهادهای مردمی در برگزاری این آزمون تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و موسسات قرآنی و مردمی عهده دار برپایی آزمون هستند به طوری که بیش از 80 درصد عملیات اجرایی آزمون توسط موسسات مردمی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه درصددیم فعالیت های قرآنی را به موسسات مردمی واگذار کنیم، تاکید کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به پشتیبانی و حمایت از پروژه های قرآنی می پردازد.

شایان ذکر است، مراسم رونمایی از دو پوستر پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و کتاب منبع به نام "به سوی فهم قرآن" با حضور حجت الاسلام حشمتی، حجت الاسلام خسروی و جمعی از مسئولان معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

کتاب "به سوی فهم قرآن" مولف عباسی مقدم و حجت الاسلام خسروی به انضمام تفسیر سوره صف توسط حجت الاسلام قرائتی منبع آزمون سراسری قرآن و عترت خواهد بود و علاقه مندان برای دسترسی به این کتاب به پایگاه اطلاع رسانی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به نشانی http://www.quranedu.ir/ مراجعه می کنند.

 

کد خبر 572003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha