حمایت قاطع از آمران به معروف و ناهیان از منکر

خبرگزاری شبستان:دادستان عمومی و انقلاب آستارا با بیان اینکه از آمران و ناهیان حمایت قاطع می‌شود، گفت: دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از آمران و ناهیان و جلوگیری از ایجاد هرگونه خلل در انجام این فریضه مهم دینی تمام تلاش خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، احمد عبادی، دادستان عمومی و انقلاب آستارا ظهر امروز(۲۷ شهریور) در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر حوزه های مقاومت و پایگاه های تابعه که در محل نماز خانه سپاه ناحیه آستارا برگزار شد با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر تجسس ممنوع است، اظهار کرد: آمران و ناهیان در صورت آشکار و علنی بودن فعل و قول مورد نظر می‌توانند شخص را به معروفات امر و از منکرات باز دارند.

 

وی در تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تصریح کرد: نظر و سیاست های رهبر معظم انقلاب در تبصره یک ماده یک، مبنا و ملاک عمل در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با اشاره به اینکه امر معروف و نهی از منکر می‌تواند به صورت های مختلف نظیر زبانی، قلبی، نوشتاری و عملی باشد، افزود: از چهار حالت مذکور امر به معروف و نهی از منکر معمولا در میان آمران و ناهیان به صورت زبانی انجام می‌شود.

 

عبادی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر از روش های نوشتاری و علمی نیز در امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند بهره بگیرند و استفاده کنند، گفت: در امر به معروف و نهی از منکر به روش قلبی شخص خود آمر و ناهی باید به چیزی که به آن امر و یا از آن نهی می کند ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشد.

 

وی با اشاره به رعایت حرمت ها و تأکید آن از سوی قانون گذار در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اظهارکرد: در انجام امر به معروف و نهی از منکر به حیثیت، آبرو، جان، مال، مسکن، شغل و حقوق خصوصی اشخاص نباید صدمه و لطمه وارد شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید از افعال و الفاظ توهین آمیز و رکیک استفاده کنند.

 

عبادی با اشاره به اینکه از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قاطع، تمام قد و با تمام وجود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و جلوگیری از ایجاد هرگونه خلل در انجام این فریضه مهم دینی تمام تلاش خود را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید به صورت خودجوش در انجام امر به معروف و نهی از منکر مشارکت کنند، افزود: با تعیین الگوهای رفتاری می توان نحوه امر به معروف و نهی را منکر را یکپارچه و نظام بخش و از اعمال سلایق شخصی جلوگیری کرد.

 

عبادی در پایان گفت: سپاه و بسیج در تمام حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی به ویژه در امر به معروفات و نهی از منکرات با اقتدار ظاهر شده است.

کد خبر 574298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha