خدمت به سالمندان در چارچوب کارهای اداری محدود نشود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خدمت به سالمندان نباید صرفاً به صورت اداری صورت گیرد بهزیستی باید مسائلی که در بخشنامه نمی گنجد را نسبت به آنان انجام دهد و تفاهم‌نامه خانواده‌ها با بهزیستی همراه با وجدان انسانی و مسلمانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،آیت الله علیرضا عبادی امروز (8مهر) در دیدار با مدیرکل و کارکنان بهزیستی استان اظهار کرد: به مسأله سالمندی از زاویه‌های مختلف نگاه می‌شود که یکی دوران برگشت ضعف است که متخصصان سعی می کنند جامعه پیر نشود.

 

وی تاکید کرد: باید جایگزین نسل به گونه ای باشد که جامعه ای پیر نداشته باشیم چرا که نسل جوان می تواند جامعه را حفظ کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی تصور می کنند با افزایش سن کم آورده‌اند که البته این فرهنگ زایده غرب است چرا که انسان را درچارچوب حیوانی می بینند و بنابراین نامیدی و یأس به سراغ آنان می آید.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اما مسئله این است که خدا هستی را زیبا آفریده و هر چیزی در جای خودش قرار دارد و پیری و جوانی و کودکی در جای خودش زیبا است.

 

وی با اشاره به اینکه سالمندی برکت و بهترین حالت بشر است که باید از آن استقبال کرد،  گفت: دوران سالمندی انسان از علم و تجربه و خودسازی به بار می‌نشیند و در اسلام این همه روایات و کرامات برای پیری گفته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: افرادی که پایه دینی قوی دارند در جهت احترام و تکریم و خدمت به سالمندان و والدین خود وظیفه شناس‌تر هستند اما کسانی که تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار دارند والدین خود را در دوران پیری به خانه سالمندان می‌فرستند.

 

آیت الله عبادی کارکنان سازمان بهزیستی را خطاب قرار دارد و افزود: کار شما دستگیری از سالمندان و معلولان و ضعفاء است و این شانس شغل شما است و اگر با انگیزه الهی دستگیری از افتادگان را انجام دهید تمام این کار ثواب است.

 

وی بیان کرد: خدمت به سالمندان نباید صرفاً به صورت اداری صورت گیرد بلکه بهزیستی باید مسائلی که در بخش نامه نمی گنجد را نسبت به آنان انجام دهد و تفاهم نامه خانواده‌ها با بهزیستی همراه با وجدان انسانی و مسلمانی باشد.

کد خبر 577317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha