قرآن کتاب نور، هدایت و بیداری است/دوران پرفروغ رادیو مجددا احیا می شود

صوفی از راه اندازی 3 شبکه رادیویی کودک و نوجوان، مهارت و نیازمندی ها خبر داد و گفت: قرآن همه فضایل اسلام را در بردارد و بر همین اساس کتاب راهنمایی بشر به سوی سعادت است.


 

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد حسین صوفی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور جمع کثیری از خبرنگار در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به پرسش های آنها پاسخ داد. وی در ابتدای سخنان خود به ارزیابی برنامه های رادیو قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: قرآن کتاب نور، هدایت و بیداری است کتابی که راهنمای انسان در همه قرون و اعصار به شمار می رود.

صوفی افزود: قرآن همه فضایل اسلام را در بردارد و بر همین اساس کتاب راهنمایی بشر به سوی سعادت است و از افتخارات جمهوری اسلامی این است که قرآن کریم قانون اساسی کشور است.

وی به تشریح فعالیت های مختلف شبکه رادیویی قرآن پرداخت و گفت: پس از راه اندازی شبکه رادیویی قرآن و استقبال مخاطبان از این شبکه راه اندازی شبکه تلویزیونی قرآن کریم نیز در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت های چشم گیری همراه شده است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما ادامه داد: شبکه رادیویی قرآن سال های متعددی است که به پخش برنامه های متنوع به ویژه در ماه مبارک رمضان مشغول است و با محوری قرار دادن یکی از سوره های قرآن به برگزاری مسابقه اجلاس و هم اندیشی اقدام می نماید.

وی اضافه کرد: با توجه به بیداری جهان اسلام و انقلاب های دینی در منطقه شعاع امسال شبکه قرآن را « قرآن کتاب بیداری » برگزیده ایم و برنامه های شبکه قرآن را با محوریت سوره مبارکه « صف » تهیه و پخش می کنیم.

صوفی با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفی برنامه های صدای جمهوری اسلامی ایران افزود: ارتقاء کیفیت به جذب مخاطب می انجامد و همواره در تمام برنامه های رادیویی کشور ارتقاء کیفیت را در نظر داشته ایم تا جایی که بنا بر نظرسنجی ها تمام برنامه های شبکه های رادیویی در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش مخاطب داشته اند.

وی با بیان اینکه برنامه های رادیو بنا بر ذائقه مخاطبان تنظیم می شود در حال حاضر با 20 شبکه رادیویی، روزانه 450 ساعت برنامه در 750 عنوان با محور قرار دادن ذائقه مخاطبان تولید و پخش می شود که به موضوعاتی چون معارف، علوم پزشکی، اقتصاد، سیاست و ... اختصاص دارند.
معاون سازمان صدا و سیما، چشم انداز رادیو را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: هم در حوزه کمی و هم در حوزه کیفی در آینده نزدیک شاهد ارتقاء برنامه ها هستیم.

وی از راه اندازی 3 شبکه رادیویی کودک و نوجوان، مهارت و نیازمندی ها خبر داد و افزود: در سال جاری موفق به راه اندازی شبکه رادیویی اقتصاد و افزایش برنامه های رادیویی نمایش و سلامت بودیم. صوفی با بیان اینکه دین، اخلاق، امید و آگاهی نصب العین مدیران رادیو هستند اذعان کرد: دوران پرفروغ رادیو مجددا احیا می شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و شعار امسال گفت: معرفی دستگاه ها و نهادهای اقتصاد محور، دستگاه ها و نهادهای صنعتی و تولید و معرفی کارآفرین های موفق و بنگاه های اقتصادی کشور از برنامه های سال جهاد اقتصادی است و راه اندازی شبکه رادیویی اقتصاد گامی در جهت تحقق شعار مقام معظم رهبری بوده است.

وی با برشمردن ویژگی ها و مزیت های رادیو اذعان کرد: تولید سریع و آسان و مخاطب فراوان و امکان دسترسی آسان از ویژگی های شبکه های رادیویی است.

صوفی در بخش دیگری از سخنان خود به شعارهای رادیویی قرآن برای افزایش آموزه های قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: شبکه قرآن تلاش می کند تا در آینده نزدیک حدود 20 میلیون قاری و 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور پرورش یابند.

شایان ذکر است، محمدحسین صوفی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم علاوه بر حضور در جمع رسانه های حاضر از غرفه خبرگزاری شبستان بازدید کرد که گزارش آن متعاقبا اعلام می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 57879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha