فعالیتهای بسیج طلاب خواهران تهران در راستای جهاد کبیر تشریح شد

خبرگزاری شبستان : مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خواهران در سپاه محمد رسول الله استان تهران گفت: حوزه‌های علمیه برای تحقق جهاد کبیر باید به چهار محور اصلی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ناهید دمیرچی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خواهران در سپاه محمد رسول الله استان تهران، روز گذشته در سومین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه برای تحقق جهاد کبیر باید به چهار محور اصلی توجه کنند.

دمیرچی اظهار داشت: نخستین محور تبیین و روشنگری و رساندن ذهن‌ها به اعماق حقایق و مسائل است که بسیج طلاب برای تحقق جهاد کبیر در حوزه‌های علمیه به برگزاری دوره‌های بصیرتی با حضور استادان مجرب اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب علاوه بر سیر تحول روحی و معنوی باید بصیر به زمان باشند تا با تبیین تحولات داخلی و خارجی در دایره حامیان اسلام و ولایت قرار گیرند، عنوان کرد: در همین راستا بسیج طلاب با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه درصدد رفع شبهات فردی و اجتماعی در زمینه‌های اخلاقی و سیاسی است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خواهران در سپاه محمد رسول الله استان تهران با اشاره به اینکه نشست‌های حلقه‌های شجره طیبه صالحین در حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود، ابراز کرد: ازدیاد جمعیت، شیوه مادری و همسرداری، اقتصاد مقاومتی، ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزند از مهمترین برنامههای نشست‌های گفتمان سازی حلقه‌های صالحین است.

دمیرچی با اشاره به اقدام دیگر بسیج در حفظ شعارهای انقلاب و ژرف نگری فرای احساسات برای تحقق جهاد کبیر گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بیعت با امام راحل، بیعت با پیامبر (ص) است؛ به همین نسبت بیعت با ولایت فقیه بیعت با امام راحل است، بنابراین حوزه‌های علمیه باید فرهنگ انقلابی بودن و انقلابی ماندن را حفظ کرده و آن را در عرصه‌های فردی و اجتماعی جامعه گسترش داده و نهادینه کنند.

وی تربیت کادر شایسته و صالح مدیریتی را از دیگر برنامه‌های بسیج طلاب در تحقق جهاد کبیر دانسته و عنوان کرد: بسیج طلاب درباره تعلیم و تقویت مدیران پویا و فعال اقدامات قابل توجهی داشته است همچنین تدوین تجربه‌های متراکم انقلاب با کادر علمی از دیگر برنامه‌های این نهاد مقدس بوده است که بدان توجه خاص داشته است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خواهران در سپاه محمد رسول الله استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ کلام الهی و روایی را از مهم‌ترین رسالت‌های طلاب است که درباره این امر خطیر شیطان هرگز سکوت نمی‌کند که با ایجاد موانع‌ مختلف بر عدم تحقق این مهم اقداماتی انجام ‌دهد بنابراین در مسیر جهاد کبیر باید راه نفوذ شیطان را بست.

کد خبر 579831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha