ثبت نام بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور کارمندان در مسابقات سراسری قران کریم گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان یزد ثبت نام کرده اند.

حسین دشتی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: مهلت ثبت نام پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تا 29 مهرماه تمدید شد.

 

وی افزود: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار موضوع:حفظ قرآن کریم ؛ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم؛ تدبر در قرآن کریم ؛ معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و در ١٨ رشته برگزار می‌شود که شامل حفظ یک جز، سه جز، پنج جز، ۱۰ جز، ۱۵ جز، ۲۰ جز، حفظ جز ۳۰، حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، تدبر جز ۲۹، تدبر جز ۳۰ قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت، است.

 

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: تاکنون آمار خوبی در استان یزد در این دوره از مسابقات قرآن و کریم ثبت نام کرده اند به نحوی که بیش از سه هزار و 500 نفر در این مسابقات شرک کرده اند و از این تعداد نیز  2 هزار و 952 نفر از فعالان قرآنی استان یزد و 610 نفر کارکنان دولت ثبت نام کرده اند و الان نیز به نسبت جمعیت استان دوم کشور در ثبت نام هستیم.

 

دشتی بیان کرد: تاکنون موسسه مهد قرآن استان یزد با 780 نفر رتبه دوم کشور را در ثبت نام داشته اند و موسسات مهد قرآن حضرت زهرا ( سلام الله علیها) اردکان و امیرالمومنین (علیه السلام) نیز  توانسته اند در این رتبه بندی ها موفق عمل کنند.

 

وی ادامه داد: امسال بخش کارکنان دولت نیز به این مسابقات اضافه شده است که کارمندان استان یزد نیز تاکنون تعداد 610 نفر ثبت نام کرده اند که بخش ویژه کارکنان، که آزمون آن یک روز قبل از آزمون اصلی برگزار می‌شود و برای آنها ۲۸ ساعت آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته می‌شود.

 

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: امیواریم استان یزد بتواند همچون سالهای قبل با حضور فعالان قرآنی در این مسابقات رتبه برتر کشوری نسبت به تعداد شرکت کننده داشته باشد و شرکت کنندگان نیز بتوانند در این مسابقات خوش بدرخشند.

 

دشتی در پایان گفت: زمان آزمون برگزاری آزمون این مسابقات پنجشنبه 20 آبان ماه است که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند  به سایت www.qia.ir  مراجعه کنند.

کد خبر 580748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha