کمبود منابع مالی مهمترین مشکل اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به کمبود منابع مالی در بین اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد گفت: بهترین راهکار برای افزایش منابع ملی اصصحاب فرهنگ و هنر، ارائه تسهیلات با سود کم توسط بانک ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز ( 15 آبان) در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران فرهنگی استان یزد گفت: ما سه رویکرد کلی در برنامه های خود داریم که تقویت انجمن های و تشکل های فرهنگی و هنری و واگذاری امور فرهنگی و هنری به آنها، توجه به فرهنگ بومی و یزدی و پرهیز از کارهای کلیشه ای و توجه به شهرستان ها در بخش برنامه های مختلف و تقویت بنیه فرهنگی هنری از جمله آنها بوده است.

 

وی افزود: جشنواره استانی کار و تلاش در خاتم، کنگره ملی شعر یاس مهربان در اردکان، کنگره شعر روستا در خاتم، کنگره شعر کویر در ابرکوه، جشنواره پژوهشی فرهنگ عامه در بافق، جشنواره استانی طنز در مهریز از جمله این برنامه ها با رویکرد شهرستانی بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: جشنواره رضوی که در سطح کشور برگزار می شود در دو سال گذشته در بخش فیلم کوتاه در استان داشتیم که رتبه اول کشوری را نیز در سطح کشور داشتیم.

 

غیاثی تصریح کرد: همایش چاووشی خوانی در برنامه های سنتی و بومی، بزرگداشت دکتر دادبه با تولید کتاب، نکوداشت ملی اخوان ثالث، بزرگداشت مهدی آذر یزدی از جمله برنامه های دیگر ما بوده است.

 

وی ادامه داد: برنامه ها با رویکر دینی شامل سوگواره شعر عاشورایی، نماز ، سوگواره عکس محرم، شبیه خوانی در اردکان، نمایشگاه علوم قرآنی، مسابقات قرانی مدهامتان، انتشار کتاب ها با موضوعات شعر و نماز بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی حدود 30 هزار جلد با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 940 میلیون ریال، برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در سه دوره ، رونمایی از کتاب، اولین دوره کتاب سال استان یزد، حضور در دو دوره طرح پایتخت کتاب و معرفی استان یزد و اهواز به یونسکو، طرح روستاهای دوستدار کتاب با حضور 208 روستای استان و قرار گرفتن در ده روستای برتر کشور از جمله برنامه های ما در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده است.

 

غیاثی بیان کرد: طرح های آموزشی تئاتر و کارگاه آموزشی مطبوعات، کارگاه های هنرهای تجسمی، مجهز شدن 5 سال به پخش دیجیتال از جمله برنامه های ما است.

 

وی افزود: ما در شهرستان اشکذر و خاتم هیچ امکان و زیر ساخت فرهنگی نداریم که حاضریم با پست های سازمانی در مراکز بخش نمایندگی ایجاد کنیم و

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: درآمد اختصاصی برای بخشهای  فرهنگ و هنری نیز از پیشنهادات ما است که می تواند به ما کمک کند.

 

غیاثی تصریح کرد: اختصاص تسهیلات بانکی با سود کم برای اصحاب فرهنگ و هنر از جمله پیشنهادات ما برای استان است.

 

 

کد خبر 585898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha