درخواست دوست صهیونیستی مبارک از الازهر مصر

عوفادیا یوسف، خاخام صهیونیستی که رفیق فابریک حسنی مبارک است از الازهر خواست تا فتوایی را در عفو مبارک صادر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عوفادیا یوسف، رئیس شورای حکمای تورات رژیم صهیونیستی که رفیق شفیق حسنی مبارک بود، پس از برگزاری نخستین محاکمه حسنی مبارک در قفس، ابراز ناراحتی کرد و از الازهر خواست تا فتوایی مبنی بر عفو مبارک صادر کند.
روزنامه«روزالیوسف» چاپ مصر نوشت: برای نخستین بار است که چنین درخواستهایی صورت می گیرد و خاخام یهودی از دکتر احمد طیب، شیخ الازهر خواسته است تا با صدور فتوای دینی ، حکم عفو مبارک را بدهد.

وی در فیلمی که در سایت یوتیوب منتشر شده است، در اظهاراتی مدعی شد، سقوط مبارک پس از 30 سال زمینه ظهور مسیح و تشکیل کشور بزرگ یهودیان و در نهایت سیطره و تسلط کامل قوم یهود بر سرتاسر جهان را مهیا ساخته است.
عوفادیا در خطابی رسمی از دولت خود نیز خواست کرده است تا به کاخ سفید فشار وارد کند رئیس جمهوری مخلوع مصر را از این مهلکه نجات دهد.
وی از شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی نیز خواست تا با دخالت سیاسی خود از اتحادیه اروپا بخواهد بر دولت مصر فشار وارد کند و حسنی مبارک را از ریسمان اعدام نجات دهد.
بنابر گزارش الکوثر، این خاخام یهودی، رهبر حزب شاس و دوست فردی مبارک بوده است و سالیانه برای عید میلاد به او پیام تبریک می فرستاده است.
حسنی مبارک در زمان حکومت دیکتاتوری خود که شایعه شده بود، بر اثر بیماری و طی یک عمل جراحی جان خود را از دست داده است، به دلیل نگرانی عوفادیه به او نامه نوشت و خیر سلامتی اش را به این خاخام رساند.

خاخام عوفادیا یوسف متولد عراق است که در گذشته نیز اعراب و فلسطینی ها را افعی و مار معرفی کرده بود. این خاخام صهیونیست همچنین از عقب نشینی رژیم اسرائیل از نوار غزه در سال 2005 به ‌شدت انتقاد کرده بود.
پایان پیام/
 

کد خبر 58120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha