40مهمان خارجی از 20 کشور در بخش بین الملل نمایشگاه نوزدهم شرکت می کنند

اسماعیلی با اشاره به حضور 40 مهمان خارجی از 20 کشور در بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یادآور شد: مهمانان این بخش در سه گروه قرآن پژوهان، مترجمین و ناشرین و هنرمندان قرآنی شرکت می کنند.

علیرضا اسماعیلی، مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بازدید از خبرگزاری شبستان با اشاره به افتتاح بخش بین الملل گفت: چهارشنبه شب 19 مردادماه و همزمان با نهم ماه مبارک رمضان بخش بین الملل با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به حضور 40 مهمان خارجی از 20 کشور در بخش بین الملل یادآور شد: مهمانان این بخش در سه گروه قرآن پژوهان، مترجمین و ناشرین و هنرمندان قرآنی شرکت می کنند که عمدتا از کشورهای بنگلادش، هند، آلمان، تونس و کشورهای دیگر هستند.

اسماعیلی از برگزاری همایشی تحت عنوان «قرآن کتاب بیداری» در روز یکشنبه 23 مرداد در بخش بین الملل خبر داد و افزود: در این همایش تعدادی از مهمان خارجی و همچنین اندیشمندان داخلی و خارجی در رابطه با موضوع قرآن کتاب بیداری سخنرانی خواهند کرد.

وی از دیگر برنامه های بخش قرآن را رونمایی از قرآنی مزین به خط امام علی (ع) ذکر کرد و افزود: این قرآن در پاکستان ترجمه شده است و ان شاء الله در نمایشگاه قرآن از آن در بخش بین الملل رونمایی خواهد شد.

مدیر بخش بین الملل در سطح مهمان بین المللی در این دوره از نمایشگاه قرآن در بخش بین الملل حضور می یابند، گفت: بخش بین الملل می تواند پیوند خوبی بین مراکز قرآنی کشور با کشورهای خارجی بوجود آورد و از سوی دیگر فرصت خوبی برای شناسایی فعالیت های قرآنی در عرصه فرهنگی و هنری بوجود می آورد.قطعا در این بخش فضای خوبی ایجاد می شود تا اندیشمندان و فعالان حوزه قرآن با فعالیت های قرآنی در کشور آشنا شوند.

وی ادامه داد:  از سه گروه شرکت کننده در بخش بین الملل ده نفر قرآن پژوه، 12- 13 نفر مترجم و بقیه هنرمندان قرآنی در عرصه های هنری همانند خوشنویسی و یا سایر فعالیت هنری مرتبط با قرآن هستند.

اسماعیلی با اشاره به شعار نمایشگاه نوزدهم مبنی بر قرآن کتاب بیداری اسلامی گفت: نامگذاری این نمایشگاه با این عنوان ابتکار خیلی خوبی بوده است که با توجه به اتفاقاتی که در جهان اسلام و شمال آفریقا افتاده است این نامگذاری در اولویت قرار داشت.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در جهان اسلام و شمال آفریقا متاثر از تعالیم قرآنی است، گفت: ما معتقدیم مسلمانان همه عالم از قرآن تاسی می جویند و آموزه های قرآن باعث شده است این فضا در حال حاضر در جهان بوجود آید.

پایان پیام/
 

کد خبر 58176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha