۱۶ هزار نفر در يازدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان شرکت کردند

خبرگزاری شبستان: مديرکل هنري ستادعالي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد کشور از شرکت ۱۶ هزار نفر در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان کشور خبر داد و گفت: مرحله کشوري اين مسابقات همزمان با هفته وحدت در استان قم برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مجتبي ميرزايي عصر امروز (۳۰ مهر) در مراسم اختتاميه مسابقات قرآني مدهامتان خراسان جنوبي اظهار داشت: مسابقات قرآني مدها متان در سنين ۱۸ تا ۳۰ سال برگزار مي شود و نفرات اول رشته هاي قرائت و حفظ کل در بخش خواهران و برادران به مرحله کشوري مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه راه پيدا مي کنند.

 

وي با تاکيد بر اينکه مسابقات قرآني مدهامتان ويژه اعضاي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد کشور است، افزود: تلاش مي کنيم تا از طريق برگزاري اين جشنواره استعدادهاي قرآني نهفته در اين مراکز شناسايي شوند.

 

مديرکل هنري ستادعالي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد کشور تصريح کرد: از ظرفيت و توانمندي ۱۰ نفر مسابقات کشوري هر يک از رشته هاي قرائت و حفظ کل در راستاي برگزاري دوره هاي آموزشي قرآن در استانها استفاده خواهد شد.

 

ميرزايي به شرکت ۱۶ هزار نفر در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون مرحله استاني اين مسابقات در ۱۶ استان کشور برگزار شده است.

 

وي تصريح کرد: مرحله کشوري اين مسابقات همزمان با هفته وحدت (۲۴ تا ۲۷) در استان قم برگزار مي شود.

 

وي به ارتقاي کيفي و کمي مسابقات مدها متان در بخش خواهران هم اشاره کرد و افزود: اين مسابقات در بخش خواهران در سالهاي آينده در رشته هاي بيشتري برگزار خواهد شد.

 

اين مقام مسئول از برگزاري مسابقات مدها متان در رشته هاي اذان، قرائت و حفظ در سنين زير ۱۸ سال به صورت آزمايشي در ۵ استان کشور خبر داد و گفت: برگزيدگان اين رشته ها هم آذرماه در استان قم به رقابت مي پردازند.

 

 

 

کد خبر 581978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha