حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن مالزی

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 20 مرداد آغاز و تا 2 شهریور ماه جاری ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد، حسین یوسفی، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی خدمات قرآنی و فعالیت‌های حوزه علوم قرآنی آستان قدس رضوی برای مسلمانان و بازدیدکنندگان مالزیایی با همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است.


وی تصریح کرد: در این نمایشگاه چهار مؤسسه‌ آستان قدس رضوی شامل، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، مؤسسه‌ آفرینش‌های هنری، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و با مدیریت اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی شرکت می‌کنند.


یوسفی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه مؤسسات آستان قدس رضوی در سه بخش اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی و خدمات، کارگاه‌های زنده آموزشی شامل خوشنویسی و تذهیب قرآنی و نیز بخش اهدای اقلام فرهنگی و متبرک بارگاه منور رضوی به زبان‌های فارسی، اردو، عربی و انگلیسی حضور می‌یابند.
 

وی با بیان اینکه حدود یک‌صد هزار ایرانی در مالزی زندگی می‌کنند که حدود 80درصد آنان ساکن کوالالامپور هستند، اذعان داشت: حضور ایرانیان مقیم مالزی در این نمایشگاه، فرصت مناسبی است تا از طریق آن‌ها محصولات و خدمات آستان قدس رضوی به مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و... این کشور معرفی شود.


مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی بیان کرد: غرفه‌ آستان قدس رضوی در برج‌های دوقلوی"کی‌ال‌سی‌سی" و در جوار برج‌های دوقلوی"پتروناس" برپا می شود.


یوسفی افزود: در نمایشگاه قرآن جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، نمونه‌هایی از قرآن‌های ترجمه‌شده به 40 زبان دنیا، ماکت نمونه‌ای از نسخه‌های خطی قرآن‌های منسوب به ائمه‌ی اطهار(ع) شامل، قرآن‌های منسوب به دست‌خط حضرت امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام کاظم(ع)، و امام رضا(ع)، نمونه‌هایی از قرآن‌های چاپی و چاپ سنگی نفیس موجود در گنجینه‌ کتابخانه‌ مرکزی آستان قدس رضوی و اطلاعات و تابلوهایی از کتابخانه‌ تخصصی قرآن و حدیث کتابخانه‌‌ی مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته می‌شود.


وی گفت: پژوهش‌ها و کتاب‌های چاپ شده در گروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از جمله کتاب "المعجم فی فقه لغه‌القرآن و سر بلاغته" و تابلوهای خوشنویسی و تذهیب آیات قرآنی که توسط اساتید مؤسسه‌ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خلق شده، آثار حجمی و نمونه‌ قرآن‌های منتشر شده از دیگر آثاری است که در معرض دید علاقه‌مندان در این نمایشگاه قرار خواهد گرفت.


مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی خاطرنشان ساخت: در این نمایشگاه تصاویر حرم مطهر رضوی از طریق شبکه www.razavi.tv به صورت پخش زنده از طریق مانیتور به نمایش گذاشته‌ می‌شود و همچنین لوح‌های فشرده‌ی قرائت قاریان بین‌المللی و ایرانی در حرم مطهر رضوی در میان بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.
 

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، یوسفی اذعان داشت: ظرفیت‌های موجود در نمایشگاه قرآن جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی و شرکت رسمی، مستقل و جامع آستان قدس رضوی به‌عنوان نخستین‌ حضور جدی در یک نمایشگاه خارجی، فرصت مناسبی برای معرفی تلاش ها و جلوه های مدیریت موفق اسلامی در عرصه های مختلف بالاخص حوزه فرهنگی و قرآنی آستان قدس رضوی است.


گفتنی است، گروهی چهار نفره از موسسات مختلف آستان قدس رضوی جهت معرفی فعالیت‌های این نهاد به نمایشگاه مذکور اعزام شده‌اند.
 

پایان پیام/

کد خبر 58222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha