تهدید برای استکبار باوری برگرفته از قرآن

افتخاری با بیان اینکه ما امروز ملت ذلیل نیست که حیات خلوت استکبار باشیم گفت: ملت ایران امروز تهدید برای استکبار هستند و این امر را از باور به قرآن آموخته اند.

به گزارش خبرنگار شبستان، لاله افتخاری رییس فراکسیون قرآن و عترت در نشست بیداری شناختی در قرآن با اشاره به مشارکت مردان و زنان جامعه اسلامی در انتخابات گفت: این نیست که بگویم فرقی نمی کند چه کسی باشد بلکه خداوند مردم را در شرکت در سرنوشت جامعه خود تشویق می کند.

وی با بیان اینکه اگر کنار بنشینیم فرصت طلبان از جامعه اسلامی سوءاستفاده می کنند افزود: این فرصت طلبان از فرصت ایجاد شده بهره می برند و جامعه را به سمت تبعیت از استکبار هدایت می کنند.

رییس فراکسیون قرآن و عترت با اشاره به تحریم های اوایل پیروزی انقلاب و نبود امکانات مناسب برای زندگی در جامعه یادآور شد: این مردم در شرایطی به جمهوری اسلامی رای دادند که در تحریم بودند و با رضایت کامل این کار را کردند و رضایت خداوند را جلب کردند.

مردم به ضعف مادی و اقتصادی نگاه نمی کند و با درس از اباعبدالله و نگاه به رهبری و ولایت مداری ایستادند و همه دنیا را کنار زدند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق اظهار کرد: در جنگ تحمیلی همه دنیا با ما جنگیدند. امروز آن الهام بخشی که رهبری فرمودند تحقق یافت، امروز ما ملت ذلیل نیستیم که حیات خلوت استکبار باشیم ما امروز تهدید برای استکبار هستیم و این امر را از باور قرآن آموختیم.

وی با اشاره به بیعت زنان با رسول خدا (ص) گفت: در بیعت زمان حضرت محمد (ص) زنان و مردان براساس اصول و احکام اسلام بیعت کردند این بیعت فقط خاص زنان یا مردان نبود بلکه تمام مومنان در آن شرکت کردند. خداوند این بیعت را ضمانت کننده قرار داد و این موضوع موجب هدایت و حمایت مسلمانان شد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه حکومت برای خداست افزود: خداوند در میان مردم از جنس آنها رهبری برگزید که معصومین (ع) هستند و این رهبری با فاصله به ولایت فقیه می رسد ولی فقیه تمام مسائل جامعه اسلامی را انجام نمی دهد ولی فقیه ملاک حقانیت حکومت اسلامی می شود و مسئولیت خود را به عده ای از افراد دیگر واگذار می کند.

وی با بیان اینکه هر انتخابی که از ولی فقیه فاصله گرفت به خلقت آفرینش خیانت کرده است خاطرنشان کرد: اگر ما انتخابی منحرف از شاخص های ولایت داشته باشیم از مسیر خلقت و بعثت انسان منحرف شده ایم.

افتخاری با بیان اینکه بیعت دارای ویژگی هایی است و زن و مرد نمی شناسد افزود: بیعت فقط مربوط به امور عبادی نیست بیعت با زندگی و مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و فردی ما گره خورده است هدف ما از شرکت در انتخابات انجام وظیفه در راه خلقت است.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت گفت: امروز نه شرقی و نه غربی بودن را به معنای واقعی نشان دادیم و ایستادیم و الگویی برای کشور مصر، تونس، لیبی شدیم مردم دنیا فهمیدند که با دست خالی هم می توان در مقابل ویژه خواری، قبیله گرایی، ناعدالتی و فحشا ایستاد و پیروز شد.

افتخاری یکی از ویژگی های مهم نمایندگان را اظهار خضوع و خشوع در برابر مردم اعلام کرد و افزود: امام (ره) می فرمایند به بنده خدمتگزار بگویید بهتر از رهبر است نماینده باید ذوب در مردم باشد و خود را برای مردم بخواهد و شبانه روز زندگی خود را وقف آنها کند.

 

عضو مجلس شورای اسلامی تحقق وعده را یکی دیگر از ویژگیهای نماینده دانست و اظهار کرد: نماینده خوب باید وعده های قابل اجرا بدهد و از برچسب زدن به افرادی که برخلاف سلایق او هستند خودداری کند این رفتار عین بی تقوایی است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) پیرامون مجلس گفت: امام (ره) مجلس را عصاره فضایل مردم معرفی کردند بنابراین نماینده باید تمام ویژگی های یک فرد مومن مسلمان متخصص را دارا بوده و تابع بی چون و چرای رهبر باشد.

افتخاری ساده زیتی را یکی از ویژگی های دیگر نماینده معرفی کرد و افزود: ساده زیستی یکی از ویژگی های نماینده مردم است که گاهی ویژه خواری آقازاده ساده زیستی آن نماینده را از بین می برد.

 

وی گفت: فردی که دانسته به فردی که نباید رای دهند باید بداند که در مقابل انبیا و تمام تاریخ پاسخگو است و در مقابل شهدا مسئول است. کنار نشستن و بد رای دادن گناه است.

افتخاری افزود: نماینده باید هم مومن باشد و هم متخصص فقط ایمان به تنهایی کافی نیست باید از اطلاعات، تخصص و آگاهی کامل نیز برخوردار باشد.

وی گفت: تحقق بودجه نیم درصدی برای تمام وزارتخانه ها تحول عظیمی در عرصه فرهنگی ایجاد کرد و به همین جهت با توجه به بیانات مقام معظم رهبر ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

پایان پیام/

 

کد خبر 58508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha