خشکسالی، مهمترین دغدغه ما در استان یزد است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به محورهای اساسی مدیریت در استان یزد گفت: خشکسالی، مهمترین دغدغه ما در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز ( 12 آبان) در نشست شورای اداری استان یزد گفت: استان یزد یکی به عنوان دارالعباده رویکردی در رابطه رعایت حقوق وجود دارد که حلال و حرام را به خوبی توجه دارند.

 

وی افزود: خشکسالی های پی در پی و کمبود آب مهمترین مشکل استان است که به عنوان نخستین محور مورد دستور کار ما قرار گرفته است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: گردشگری، فرهنگ و هنر، صنایع و معادن و انرژی خورشیدی و بهداشت و درمان و محیط زیست و منابع طبیعی از جمله موارد مهم و محورهای مهم استان یزد است.

 

میرمحمدی بیان کرد: ما اصل را در آسیب های اجتماعی روی آموزش و پرورش قرار داده ایم و با مشارکت و همکاری و توجه ویژه در آموزش و پرورش استان سعی کرده ایم تا آموزش های لازم و دوره ای برای معلمان و اولیا و دانش آموزان در نظر گرفته شود تا به نقش دانش آموزان با مشارکت در کارها به سبک زندگی و شیوه زندگی آشنا شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: سعی شده تا از طریق برگزاری همایش ها و کنگره ها مشاهیر و بزرگان معرفی شوند تا دانش آموزان با شاخصه های این بزرگان آشنا شده و انگیزه پیدا کنند تا در این راستا قرار گیرد و الگوی مناسب را انتخاب کنند.

 

استاندار یزد افزود:ما از طرفی باید فرهنگ کار را اصلاح کرده و همچنین بازار کار را متناسب با تمایلات و تحصیلات افراد را ایجاد کنیم.

 

میرمحمدی ادامه داد: عمده فعالیت های ما در رابطه با فار التحصیلان روی کارآفرینی رفته است و در این راستا نیز گام های اساسی برداشته ایم.

 

وی افزود: امنیت در استان یکی از محورهای مهم است که خوشبختانه با این احساس مواجه هستیم که امنیت عمومی وجود دارد و همکاری بین اعضای شورای تامین بسیار ارزشمند است و موردی برای اختلاف وجود ندارد.

 

استاندار یزد گفت: اقتصاد مقاومتی در استان فعال شده است و کارگروه رفع موانع تولید مصوبات زیادی داشته است و امروز ما در واحدهای صنعتی 169 واحد با پرداخت های مستقیم 567 مورد از واحدها را از تسهیلات برخوردار شدند که در مجموع 48 میلیارد 200 میلیون ریال به این واحدها پرداخت کرده ایم.

 

کد خبر 585184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha