اشتغال، نیازمند توجه به سیاست های کلان کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به سیاست های کلان کشور در بخش های مختلف از جمله جمعیت گفت: اشتغال، نیازمند توجه به سیاست های کلان کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز ( 5 آبان) در همایش ملی « تحولات جمعیت، نیروی انسانی و استغال در ایران» در دانشگاه یزد گفت: امروز باید عوامل بیکاری جوانان را بررسی کنیم و در شرایطی که با رشد جمعیت همراه هستیم اما با اقداماتی رو برو می شویم که اشتغال و بازار کار را محدود می کند که این مشکلی در جامعه است.

 

وی افزود:اگر در چارچوب سیاست های کلان کشور گام بر می داشتیم ما امروز با این مسائل متعدد رو برو نمی شدیم و معتقدیم که امروز عمده مشکلات ما به دلیل عملکرد نادرست در زمینه سیاست های کلان کشور بوده است.

 

استاندار یزد تصریح کرد:ما امروز با بیکاری های متعددی همراه بوده ایم که بیکاری ساختاری، بیکاری فصلی، بیکاری دوره ای همراه هستیم که باید بر اساس برنامه پیش برویم تا بتوانیم مشکلات آن را کاهش دهیم.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد: دلایل بیکاری شامل رشد جمعیت، افزایش نرخ مشارکت زنان و عوامل دیگر است که باید برای ان برنامه های بلند مدت داشته باشیم و متناسب با جنسیت و تحصیل افراد برای اشتغال برنامه ریزی کنیم.

 

وی گفت:بی ثباتی اقتصادی، بی ثباتی تعرفه ها، نوسانات نرخ ارز و تورم، عدم ترویج فرهنگ کارآفرینی از جمله مشکلات در راستای اشتغال در جامعه امروز است که باید برای انها برنامه ریزی داشته باشیم.

 

استاندار یزد بیان کرد: زمانی که دانشگاه های ما آموزش محور باشند شاهد حضور فارغ التحصیلان بیکار در جامعه هستیم که در این راستا دانشگاه ها باید گام های اساسی در راستای کارآفرینی و کاربردی کردن آموزش ها بردارند.

 

میرمحمدی تصریح کرد: ما در استان یزد گام های جزیی در زمینه های خود اشتغالی برداشته ایم و دولت با تسهیلات برای واحدهای تولیدی به نحوی آنها را فعال کرده اند.

 

وی افزود: گسترش امنیت سرمایه گذاری نیز از دیگر تلاش های ما بوده است که احساس امنیت را به سرمایه گذاران بدهد .

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری، پهنه بندی فعالیت های مختلف، احصا فعالیت های سرمایه گذاری در استان یزد، تصویب منطقه ویژه فناوری،  ایجاد مراکز رشد و توسعه پارک علم و فناوری از جمله فعالیت های ما در راستای اشتغال در استان یزد بوده است.

کد خبر 583393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha