برپایی نمایشگاه قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در گیلان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برپایی نمایشگاه قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان در 4 شهرستان این استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه با محوریت قرآن کریم در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی شاخص از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است، این نمایشگاه ها در طول سال به خصوص در ماه مبارک رمضان، ویژه اقشار مختلف مردم جامعه، برپا می شود.


ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن تاجایی مورد توجه قرار گرفته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان متعدد از حمایت خود در برگزاری این نمایشگاه ها تاکید داشته اند.


حال باید به این نکته توجه داشت که آشنایی نسل نوپای جامعه با معارف قرآنی ضرورتی انکار ناپذیر است و برپایی محافل، نمایشگاه ها و دوره های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.


فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا فرصتی مقتضی برای برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی است که همین موضوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان را برای برپایی نهمین نمایشگاه های قرآنی کودک و نوجوان در سطح استان فعال کرده است.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برپایی این نمایشگاه با مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به تازه گی به این سمت منصوب شده است، به صحبت نشستیم؛

 

نقی علیزاده، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به خبرنگار شبستان گفت: نمایشگاه قرآنی کودکان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، پرورش حس دینی و بهره گرفتن از آیات و روایات برای آموزش راه درست زندگی نسل جدید جامعه برپا می شود.


وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآنی کودکان و نوجوانان در چهار شهرستان گیلان برپا می شود، تصریح کرد: این نمایشگاه از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در شهرستان های رشت، فومن، لنگرود و تالش برگزار می شود.


مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه نمایشگاه قرآنی سال جاری، نهمین نمایشگاه برگزار شده طی سال های گذشته در گیلان است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از (24 مرداد) تا (3 شهریور) مصادف با (14 تا 24 ماه رمضان) در رشت و سه شهرستان استان برپا می شود.


علیزاده، عرضه آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضای کودک و نوجوان و مربیان کانون در موضوعات قرآنی را از بخش های شاخص این نمایشگاه عنوان و تاکید کرد: پخش فیلم های قرآنی، سرگرمی، مسابقات قرآنی و آشنایی با نرم افزارهای قرآنی از دیگر بخش های جنبی است.


مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، برگزاری کارگاه های قصه گویی، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، کتاب سازی، کاردستی و پژوهش قرآنی را از برنامه های نمایشگاه قرآنی کودک و نوجوان گیلان دانست و اذعان کرد: برپایی نشست ها و جلسات بحث و گفتگو با حضور اساتید و اندیشمندان با محورین قرآن از دیگر برنامه های مهم در نهمین نمایشگاه قرآنی کودک و نوجوان است.


گفتنی است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با داشتن 31 مرکز ثابت در سراسر استان، بیش از 30 هزار عضو دارد.


پایان پیام/

کد خبر 58522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha