اعلام فراخوان سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد از برگزاری سومین دوره «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» خبر داد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: سومین دوره «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب برگزار می شود.

 

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی - ترویجی مرتبط با کتابخوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد و در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: برای شرکت در این جشنواره ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی، و مسئول کتابخانه، به همراه فرم‌های تکمیل شده به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال شود.

 

رستگاری ادامه داد: آثار ارسالی را در ۲ حوزه قابل قبول است که نخست، اقدامات زیربنایی شامل تأسیس کتابخانه، واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی؛ دوم، فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحوی مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتابخوانی انجام شود.

 

وی ادامه داد: هیئت داوران جشنواره، از میان نامزدان نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان«دوستدار کتاب» معرفی خواهد کرد؛ روستاها و عشایر برگزیده در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

رستگاری در پایان گفت: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌بایست مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز 11 آذر 1395 از طریق پست به دبیرخانه‌های استانی مستقر در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و یا به صورت مستقیم به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری هنری استان یزد واقع در یزد- بلوار دانشجو- جنب ادراه کل ارشاد استان یزد ارسال کنند.

 

کد خبر 585729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha