قرآن، عامل رشد و تربیت انسانی است

استاندار اصفهان در آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در جامعه گفت: قرآن، عامل رشد و تربیت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان امروز"20مرداد" در آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار داشت: قرآن کریم، مایه هدایت و ارتقای روح و روان بشریت است.
 

وی ادامه داد:انسان برای رسیدن به کمال، نیازمند هدایت است و قرآن کریم، بهترین هدایت کننده برای افراد است.
 

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه جامعه برای رشد و پیشرفت نیازمند دین است،تصریح کرد: امروز به وضوح مشخص است که در نظام های سکولار و نظام های فاقد دین، فلسفه های دست ساز بشری دیگر جائی ندارد و آنها راهی را برای رسیدن به کمال جستجو می کنند.
 

وی گفت: در 300 سال اخیر ما شاهد بروز افکار و ایدئولوژی های دست ساز بشر بوده ایم که این به دلیل عدم دسترسی به دین است.
 

ذاکر اصفهانی ادامه داد: امروزه دنیا به سمت و سوئی پیش می رود که نیاز به دین در آن محسوس است چرا که اندیشه ها و فلسفه های بشری پاسخگو نیست.
 

استاندار اصفهان با تاکید بر تدبر در قرآن کریم اذعان داشت: با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) از گرفتاری ها و مصائب دنیا و آخرت رهائی می یابیم و روح و روان، به آرامش حقیقی می رسد.
 

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای اصفهان در زمینه های قرآن گفت: با برنامه ریزی صحیح و بهره مندی از علما و اساتید حوزه و دانشگاه می توان به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه دین و فرهنگ رسید.
 

استاندار اصفهان افزود: امیدوارم بتوانیم با ابزارها و شیوه های نوین در شناساندن قرآن گام های موثری برداریم، چرا که دنیای امروز تشنه و شیفته قرآن کریم و آیات نورانی آن است.
 

ذاکر اصفهانی، استفاده از عرصه سینما، انیمیشن و جشنواره را برای توسعه و نهادینه کردن قرآن ضروری دانست و افزود: جشنواره ها باید محلی برای ترویج آیات نورانی قرآن کریم باشد.

 

در ادامه رسول محققیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت:هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان از" 20 لغایت 26 مرداد" همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپاست و میزبان 175 شرکت کننده خواهد بود.
 

وی افزود: در مجموع 228 متقاضی برای شرکت در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که مجموع متراژ درخواستی آنها 7000 متر مربع بوده است.
 

محققیان گفت: بنابر اعلام ستاد برگزاری نمایشگاه، از این تعداد 175 مشارکت کننده در مجموعِ 3500 مترمبع فضای مفید نمایشگاهی حضور خواهند یافت.

 

وی تصریح کرد: بیشترین مشارکت کنندگان در بخش قرآن و فرهنگ حضور یافته که شامل 76 مشارکت کننده هستند و پس از آن شرکت کنندگان دو بخش قرآن و هنر و قرآن و انتشارات با 29 مشارکت کننده در هر بخش بیشترین فضای سهم حضور در نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

 

وی گفت:6 موسسه در بخش قرآن و مذاهب اسلامی، 12 مؤسسه در حوزه قرآن و رایانه و 10 شرکت نیز در بخش قرآن و پژوهش شرکت دارند.

 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: قرآن و فلسفه، قرآن و خانواده و قرآن و ادیان الهی نیز دیگر حوزه های ثبت نامی هستند که در مجموع 7 شرکت کننده را شامل می شوند.

 

هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان از ساعت 17 الی 24 به مدت 7 روز برپاست و بازدید از آن رایگان است.

 

گفتنی است، وسعت این نمایشگاه 8500 متر مربع است و برنامه های جانبی آن نیز با مشارکت متولیان فرهنگی استان برپا می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 58651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha