پیشنهاد برگزاری نمایشگاه قرآن در خارج از کشور

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به نقش قرآن در پیروزی انقلاب پیشنهاد برگزاری نمایشگاه قرآن در خارج از کشور را مطرح کرد


پرویز داودی، مشاور عالی رئیس جمهور پیرامون نقش قرآن در بیداری اسلامی در گفت و گویی اختصاصی به خبرنگار شبستان گفـت: وقتی قرآن را مطالعه می کنی با دریای عظیم از راهکارها و تجربیات واقعی عبرت آموز آشنا می شوید.

مشاور عالی رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن برای هر مانع ای در سطح فرد، جمعی و حکومت کشور راهکار دارد افزود: انقلاب اسلامی با همین برداشت و همین استفاده از قرآن با زعامت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری 33 سال را پشت سر گذشت و روز به روز اشعه انقلاب را با دامنه نورانی اسلام در تمام منطقه گسترش داد.

داودی ادامه داد: در منطقه همه مردم وقتی فشارها را دیدند دست به قرآن انداخته اند و شعارها اسلامی شده است دامنه این موج به اروپا هم رفته و مردم در یک گیجی و سرگردانی هستند به همین جهت و ظلم هایی که دیده اند مردم ستیزجو شده اند وظیفه ما در مقابل آنها که در مقابل حکومت هایشان اعتراض می کنند گسترش دامنه آشنایی با قرآن و معارف اسلامی است این گسترش حتی باید به اروپا هم منتقل شود.

مشاور عالی رئیس جمهور تصریح کرد: با آشنایی تمام مردم دنیا با قرآن و معارف اسلامی تمام ملت ها با راه های نورانی و هدایت های صحیح مواجه می شوند اگر درست توجه کنیم ما در مقابل قرآن مسئولیت عظیمی در مقابل انتشار در متن مردم داریم تا بتوانیم از سرگردانی که مردم دنیا به ویژه جوانان درگیر آن هستند آنها را رهایی بخشیم.

وی پیرامون حمایت دولت از نهاد و موسسات قرآنی اظهار کرد: بودجه های خوبی در این زمینه تصویب شد اما هرچه در این زمینه بگذاریم کم است.

وی گفت: به نظر من لازم است وزارت ارشاد گام های وسیع تری را برای ورود به عرصه بین المللی و خارج از کشور بردارد و همین نمایشگاه را به خارج از کشور منتقل کند و جوانان را با این عرصه آشنا و از آنها دعوت کنیم البته شاید آنها اجازه ندهد اما ما در رفت و آمد های سیاسی می توانیم بعضی موارد را که آنها بقبولانیم هم اکنون فرصت خوبی برای انتقال معارف دینی و قرآنی به کشورهای اروپایی فراهم شده است.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 58681

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha