وزیر ارشاد از قرآن کتابت شده توسط دانش آموزان رونمایی کرد

قرآن کتابت شده توسط دانش آموزان تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کتابت شده به خط نستعلیق توسط دانش آموزان تهرانی را رونمایی کرد و از آثار تقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک و پوستر بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دیدن کرد.


سید محمد حسینی در بازدید از بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بخش هنرهای تجسمی از بخش های ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن است که آثار ارزشمندی با مضامین معنوی و قرآنی را ارائه کرده است و مفاهیم متعالی قرآنی از بستر این آثار باز بان گویا و شیوای هنر بیان شده است.


بنابر گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی،سید محمد حسینی درباره کتابت قرآن توسط دانش آموزان گفت: این برنامه موجب پیوند و ارتباط بیشتر و عمیق تر این نوجوانان با مضامین و مفاهیم قرآنی از منظر هنر می شود.


محمود شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در رونمایی از قرآن کتابت شده توسط دانش آموزان گفت: بخش هنرهای تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با مشارکت و همراهی هنرمندان به طور گسترده و ارائه آثاری ارزشمند و شاخص برگزار شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 

شالویی ادامه داد: کتابت قرآن یکی از برنامه های بخش تجسمی نمایشگاه قرآن است که 25 دانش آموز در 10 شب ماه مبارک رمضان قرآن را به نستعلیق کتابت کردند و اثری ماندگار و ارزشمند خلق شد و امیدواریم باز هم شاهد برنامه ها و حرکت هایی در این زمینه باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی؛ رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی نیز در مراسم رونمایی از این قرآن گفت: در این برنامه دانش آموزان عالی ترین مفاهیم و مضامین را کتابت کرده اند و به این جهت بسیار ارزشمند است و امیدواریم این نقطه آغازی برای حرکت بلند ومتعالی آنان در آینده باشد.

 

مراسم رونمایی از قرآن کتابت شده به خط نستعلیق توسط دانش آموز تهرانی با حضور سید محمد حسینی؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی، رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و جمعی از هنرمندان چهارشنبه شب 19 مردادماه در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.


در ادامه مراسم از دانش آموزانی که قرآن را کتابت کرده اند با اهدای لوح و جایزه قدردانی شد.


25 دانش آموز دختر و پسر تهرانی زیر نظر میثم خادمان از اعضای انجمن خوشنویسان ایران به مدت 10 شب در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قرآن را کتابت کردند.


بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با همکاری مرکز هنرهای تجسمی، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 58669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha