افتتاح غرفه کودک و نوجوان حوزوی برای اولین بار در نمایشگاه قرآن

مسئول غرفه کودک و نوجوان بخش حوزوی از افتتاح این بخش در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: آشنایی کودکان و نوجوان با حوزه می تواند در هدایت آنها به سمت این مرکز موثر باشد.

حجت الاسلام احمد قاسمی، مسئول غرفه کودک و نوجوان بخش حوزوی در گفت و گو با خبرنگار شبستان پیرامون فعالیت ها این بخش گفت: بخش کودک و نوجوان دربخش حوزوی برای نخستین بار افتتاح شده است این بخش در سالهای گذشته نبود در این بخش مفاهیم دینی، قرآنی در غالب مسابقات فرهنگی، قرآنی ورزشی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

مسئول غرفه کودک و نوجوان بخش حوزوی افزود: مراجعه کنندگان به این غرفه بیشتر طیف سنی کودکان تا 16 سال را تحت پوشش قرار می دهد و در غالب حروف الفبا و الفاظ نام سوره های قرآن و مفاهیم قرانی را به کودکان آموزش می دهد.

وی با بیان اینکه با این غرفه در بخش حوزوی با هدف معرفی حوزه به کودکان و نوجوانان فعالیت می کند اظهار کرد: امسال به فکر افتادیم که در ضمن کارهای پژوهشی این مرکز کودکان را با حوزه آشنا کنیم تا اگر در آینده برای خود برنامه ای داشتند بدانند که می توانند در حوزه هم وارد شوند.

 

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: ما در این بخش مفاهیم اجتماعی همچون صداقت، راستگویی، وفای به عهد و مباحث تاریخی ائمه معصومین را در غالب جملات کوتاه به شکل مسابقه به کودکان و نوجوانان انتقال می دهیم.

وی در مورد برنامه های این بخش در جلوگیری ترویج عرفانهای نوظهور افزود: اگر کودکان با مفهوم اهدنا الصراط المستقیم آشنا شوند و آن را درک کنند دیگر به سمت عرفانهای نوظهور حرکت نمی کنند در حقیقت اگر کودکان و نوجوانان ما دین حنیف ابراهیمی را بشناسند و با آن آشنا شوند دیگر رغبتی به عرفانهای نوظهور ندارند.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: روزانه 500 تا 600 مراجعه کننده به غرفه کودک حوزوی مراجعه می کنند و ما با ارتباط کلامی و حسی با این کودکان در عرض چند دقیقه گنجینه ای از معارف دینی را به آنها منتقل می کنیم.

 

این استاد حوزه افزود: بهترین راه انتقال مفاهیم دینی و قرآنی روش غیرمستقیم منطبق بر روشهای به روز است که در ضمن بازی و مسابقات به کودکان و نوجوانان منتقل شود.

وی در مورد شیوه های جذب جوانان به نماز اظهار کرد: والدین می توانند با استفاده از علایق انها نسبت به تشویق کودکان و نوجوانان برای اقامه نماز بهره ببرند همچنین پدر و مادر باید نسبت به انقلاب درونی جنسی و جسمی نوجوانان آگاه باشند این دوران پر از بهم ریختگی است به همین جهت باید در مقابل پرخاشگری آنها صبور باشند تا این دوره گذار را پشت سر گذاشته شود و با صبر و مدارا با آنها برخورد کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 58627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha