ثبت‌نام دوره‌های مجازی امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه قرآن

ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم با هدف احیاء و گسترش امر به معروف و نهی از منکر از بازدیدکنندگان ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید علی‌اصغر حسینی مدیر روابط‌عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم درخصوص مهمترین وظایف ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با تاکید «تذکر زبانی» از مهمترین وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است؛ در بیان ساده یعنی مردم یک جامعه باید عادت کنند در صورت مواجه شدن با رفتار خوب تشکر کرده و در صورت برخورد با رفتار بد و نادرست تذکر دهنده باشند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه نوعی از تذکر «امر به معروف و نهی از منکر» اجرایی نامیده می‌شود و مردم هیچ‌گونه وظیفه‌ای در قبال آن ندارند، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف آحاد مردم تذکر زبانی «گفتن و رفتن» است؛ اما اگر کار به برخورد فیزیکی برسد به‌طور قطع این تذکر دیگر برعهده مردم نیست.

وی اظهار داشت: اگر فرهنگ «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» در جامعه نهادینه شود بسیاری از معضلات اجتماعی احتیاجی به برخورد فیزیکی ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یکی از واجبات شرعی است؛ هر مسلمانی باید به آن عمل کند تا در جامعه شاهد رفتار درست و مطابق با عرف و شرع مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه احیای تذکر لسانی و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مهمترین مسئولیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از همه ابزار‌های رسانه‌ای، فرهنگی، دیجیتالی و تبلیغاتی در تمامی ساختار‌های دولتی و تشکل‌های مردمی استان‌ها برای احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی ‌از منکر استفاده می‌کند.

وی با اشاره به چهارمین حضور ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: این نهاد همه ساله سعی کرده است تا برنامه‌های جدیدی را برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر با حضور در نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 58730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha