انتظار فرج منجی بر اساس تبری از دشمنان

"دشمن شناخت" یکی از بخش های نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که با شعر "انتظار فرج منجی بر اساس تبری از دشمنان و پیروی از آموزه های انقلاب اسلامی" به ارائه فعالیت های خود پرداخته است.

به گزارش خبرنگار شبستان، "دشمن شناخت" یکی از بخش های جذاب و نسبتا جدید نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بوده که امسال برای دومین بار با حضوری پر رنگ تر به ارائه فعالیت های هنری دشمن شناسی پرداخته است.

 

گروه پژوهشی "حنیف" که تحت یک مجموعه مردم نهاد خصوصی در خارج از نمایشگاه فعالیت دارد، عهده دار این بخش از نمایشگاه بوده که شعار "انتظار فرج منجی بر مبنای آموزه های انقلاب اسلامی و تبری از دشمنان" را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

 

این گروه مردم نهاد فرهنگی و پژوهشی تلاش می کنند تا دشمن شناسی در اسلام را با مبانی قرآنی و با ابزارها و آموزه های به روز شده مورد بررسی و مطالعه و پژوهشی قرار داده و آثار و نتایج مطالعات خود را برای استفاده امت اسلامی در اختیار همگان قرار دهند.

سید محمدتقی زاهدی، مدیر بخش "دشمن شناخت" در گفتگو با خبرنگار شبستان به تشریح فعالیت های این بخش از نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: این بخش شامل 5 قسمت مستقل از هم است که عمدتا در قالب پوستر ها و کارهای هنری به صورت نمایشگاهی عرضه شده است.

 

وی این بخش را نوعی جنبشی هنری علیه کارهای صهیونیست های دنیا عنوان کرد و گفت: همانطور که در آیات قرآن نیز اشاره شده است، یهود و صهیونیت به عنوان دشمن ترین دشمنان اسلام و قرآن شناخته شده هستند.

 

زاهدی قسمت اول این بخش را قالبی اعتراضی دانست که علیه ساختارهای صهیونیستی در جهان مطرح شده است و گفت: خود این بخش دوباره شامل 5 سرفصل است که در قسمت اول، اعتراض ما نسبت به شرکت های چند ملیتی مانند شل، کوکاکولا و پپسی و مانند اینها که در کشورهای جهان اسلام حضور دارند، بیان شده است.

 

وی قسمت دوم از بخش اول را اعتراض به ساختارهای یهودی مانند کمیسیون سه جانبه و یا سازمان ملل متحد و یونیسف اعلام کرد و درباره قسمت سوم و چهارم از این بخش، گفت: قسمت سوم به رسانه های یهودی صهیونیستی پرداخته و در قسمت چهارم بخش های ایدئولوژی و عقیده سازی صهیونیستی که شامل بهاییت و وهابیت و مسحیت صهیونیسم می شود مورد اعتراض هنری قرار گرفته است.

 

این عضو موسسه حنیف، آخرین قسمت از بخش اول را مربوط به کشتارهای مهم جهان توسط الیگارشی یهودی و صهیونیستی دانست و گفت: در این قسمت مثلا قحطی ایران و کشتار 10 میلیون ایرانی در جنگ های جهانی و یا کشتار مربوط به آمریکای جنوبی به نمایش گذاشته شده است.

 

وی دومین قسمت از بخش های اصلی نمایشگاه را مربوط به دشمن شناسی در قرآن معرفی کرد و ادامه داد: در این قسمت ما در قالب پوستر و تابلو مقالات، توضیحاتی را در قالب دشمن شناسی و دشمن ستیزی در قرآن کریم آورده ایم.

 

زاهدی بخش سوم اصلی بخش "دشمن شناخت" را که برای اولین بار در نمایشگاه قرآن کار می شد، پوشه سبز معرفی کرد و گفت: در این بخش درباره فتنه اخیری که در کشور اتفاق افتاد کار شده است که در این سیر فتنه گران اصلی که جریان فتنه را مدیریت کردند، معرفی شده و از لحاظ تاریخی، شخصیت شناسی شده است.

 

وی با بیان اینکه در چهارمین قسمت به صورت خاص به چند موضوع پرداخته شده است، ادامه داد: موضوعاتی همچون دیکتاتورها و منافقینی همچون منافقین کمونیستی و لیبرالیستی و دسته سومی که امروزه به اسم انقلاب رخ می دهد، در این بخش مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

زاهدی اظهار کرد: بخش دیگر، مسیحیت صهیونیستی است که مفصل تر در بخشی جداگانه به آن پرداخته شده که در این مرحله ریشه ها و گرایش های آنها بررسی شده و مسایلی همچون اسلام هراسی و قرآن سوزی به صورت پوستر و کارهای هنری مطرح گردیده است.

 

وی موضوع ایرانی کشی را به عنوان بخش ویژه قسمت "دشمن شناخت" معرفی کرد و گفت: در این قسمت که به اسم ایرانی کشی نامگذاری شده است، ماجرای قحطی زمان جنگ جهانی اول را کار کرد ه ایم که یکی از مهمترین بخش های ماست.

 

شایان ذکر است محصولاتی فرهنگی همچون نرم افزار چند رسانه ای "صهیونیست و یهود" و "مسجد الاقصی" و 5 جلد کتاب سایه ها از محصولات گروه فرهنگی حنیف بوده و اکنون نیز در حال آماده سازی یک دوره کتاب دوازده جلدی با همکاری نشریه سوره مهر در حول موضوعات دشمن شناسی است.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 57839

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha