کتابهای نگاشته شده در ارتباط با علوم قرآنی دارای محتوای قوی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت قرآن در زندگی افراد گفت: مقالات و کتابهای نگاشته شده در ارتباط با علوم قرآنی دارای محتوای قوی نیستند.

بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه شبستان در نوزدهمین نمایشگاه بین الملل قرآن کریم با اشاره به شعار امسال نمایشگاه بنام قرآن بیداری اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: این شعار، شعار زیبایی است زیرا پرداخت به علوم قرآنی و متون قرآنی و همچنین معانی قرآنی در این دوره به ویژه برای جوانان امری مهم است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی یکی از معانی موجود در قرآن کریم است اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود جهان، تدبیر در معانی قرآن و آیات آن که در آنها از سرگذشت اقوام مختلف و توطئه های بیگانگان تا نحوی مقابله با آنها و چگونه واکسیناسیون ملت ها در برابر ملت های متخاصم ذکر شده است مهم است.

 

نوباوه با بیان اینکه اساس قرآن یعنی زندگی بیان کرد: در مورد همه موضوعات برای سعادت بشر در قرآن معانی و مفاهیم مختلف وجود دارد و اینکه چقدر به سمت آوردن قرآن به زندگی پیش رفته ایم باید گفت: هر چقدر هم رفته باشیم کم است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای آوردن قرآن در زندگی اجتماعی و شخصی افراد کار زیادی در جامعه صورت نگرفته است این در حالی است که ما می توانیم علوم قرآنی را به مسائل مختلف همانند روانشناسی، جامعه شناسی، رهبریت و دیگر معقولات نزدیک کنیم و ما بسیار به این امر نیازمندیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقالات و کتابهای نگاشته شده در این زمینه خاطر نشان کرد: این مقالات و کتابهایی که در این زمینه نگاشته شده است کافی نیست و ما هنوز برای هدایت جامعه به آن سمتی که قرآن به آن تاکید می کند راه زیادی داریم که باید آن را بپیماییم.

وی با بیان اینکه مقالات و کتابهایی که در ارتباط با علوم قرآنی در کشور نگاشته شده است دارای محتوای قوی است یادآور شد: ما باید به این مسئله بیش از پیش توجه کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 59267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha