استفاده از ابزار هنر، یکی از روش های موفق در تبیین مفاهیم قرآنی است

سرپرست طرح کتابت هزار سوره قدر در هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان گفت: استفاده از ابزار هنر یکی از روش های موفق در تبیین مفاهیم قرآنی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در اصفهان، یک هزار سوره قدر در هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان توسط 70 نفر از خوشنویسان استان به نفع مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان تحریر شد.
 

سال گذشته نیز بیش از 50 نفر از هنرمندان خوشنویس استان به سرپرستی عباسعلی زارع زاده، هنرمند اصفهانی در جریان هفتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اقدام به تحریر و کتابت هزار سوره حمد در یک روز کردند که این اقدام آنها با حضور جمعی از مسئولان استان مورد تقدیر قرار گرفت.

 

عباسعلی زارع ‌زاده، سرپرست طرح کتابت هزار سوره قدر درهشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان  شامگاه "22 مرداد" در حاشیه این فعالیت هنری، ترویج کتابت قرآن در کنار تلاوت قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد و به خبرنگار شبستان گفت: استفاده از ابزارهنر یکی از روش های موفق در تبیین مفاهیم قرآنی و اسلامی است.
 

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در جامعه ادامه داد: هنگامی که جاذبه ها و معارف قرآنی با زیبایی هنر عجین می شود، زمینه مساعدی برای جذب جوانان فراهم می کند.
 

سرپرست طرح کتابت هزار سوره قدر درهشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان گفت: قرار است بعد از اتمام کار و جمع بندی آن، این آثار به کمیته امداد اهدا شود و مردم با دریافت آنها و پرداخت مبلغی به عنوان هدیه، علاوه بر داشتن هدیه ای نورانی، کمکی به مددجویان کرده و در امر خیر سهیم شوند.
 

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان تا" 26 مرداد" از ساعت 17 الی 24 در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپاست.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 59046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha