ساخت سریال عربی (الحسن و الحسین ) علیهما السلام واکنشی است به قدرت نرم

دکتر رجبی دوانی در نشستی علمی تخصصی غرفه شبستان ساخت سریال عربی (الحسن و الحسین ) علیهما السلام را واکنشی از طرف دشمنان در مقابل قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانست.


دکتر محمد حسین رجبی دوانی در نشست علمی و تخصصی تحلیل و بررسی سریال عربی جنجال برانگیز حسن (ع) و حسین(ع)در غرفه خبرگزاری شبستان در رابطه با اهداف ساخت سریال موهن الحسن و الحسین علیهما السلام به خبرنگار شبستان گفت: سازندگان این سریال برای تطهیر معاویه و مثبت جلوه دادن چهره او بر مبنای روایاتی ضعیف و مجهول که پیرامون چگونگی پیدایش شیعه و روی کار آمدن حضرت علی (ع) در برخی منابع اهل سنت وجود داشته است، اقدام به ساخت این سریال کرده اند.
 

وی افزود: ساخت این سریال واکنشی است به قدرت نرم جمهوری اسلامی در انعکاس ارزش ها و موفقیت های برتر خود که البته منظور از جمهوری اسلامی همان اسلام ناب است که در تشیع تبلور یافته است. ما با ساخت سریال هایی که در ارتباط با ارزشهای دینی خود داشته ایم، قدرت نرم خود را به رخ جهانیان کشیدیم و این سریال بازتاب و عکس العملی است در قبال آن به خصوص مختار که در کشورهای عربی بازتاب گسترده ای داشته است.

 

رجبی دوانی تصریح کرد: سازندگان این سریال سعی کردند تا با ساخت آن از تاثیر گذاری ارزشهای شیعی به نوعی بکاهند. همچنین اینگونه به مخاطب القا کنند که امامان ما افرادی ساده بوده اند و با معاویه مشکلی نداشته اند و اختلافی میان آنها وجود نداشته است.
وی خاطر نشان کرد: سازندگان سریال اعتراف کرده اند که این برنامه در پاسخ به سریال های شیعی ایرانی که در آنها ارزش های شیعی معرفی می شود، ساخته شده است.

 

این استاد تاریخ یا اشاره به این نکته که این سریال تنها یک فعالیت فرهنگی و تبلیغی از طرف دشمنان شیعه نیست خاطرنشان کرد: این عمل علاوه بر یک برنامه فرهنگی یک امر سیاسی است بنابراین هم مسئولان سیاسی ما باید فعال باشند و فضایی را فراهم کنند که از منظر سیاست خارجی مانع پخش این سریال موهن شود و هم دست اندرکاران فرهنگی ما نسبت به ضعف ها و اشکالات و مغالطه هایی که در این فیلم صورت گرفته پاسخگو باشند. به عنوان مثال کارشناسانی در شبکه های ماهواره ای مخاطبان خارجی را که این سریال را می بینند توجیه کنند و یا شبکه جام جم و شبکه سحر این سریال را در برنامه های خود به زبان عربی و دیگر زبانهایی که این سریال پخش می شود نقد و بررسی کرده و بیندگان آن را آگاه کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 59269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha