788 موسسه قرآنی در استان اصفهان راه اندازی می شود

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن کریم این استان گفت: تا پایان سال جاری، 788 موسسه قرآنی در استان اصفهان راه اندازی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن بابایی، مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از اجرای فعالیت های قرآنی توسط هیئت ها، کانون های فرهنگی مذهبی و کانون های مداحان اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان همزمان با ماه مبارک رمضان خبرداد و به خبرنگار شبستان گفت: اتحادیه موسسات قرآنی استان اصفهان در هشتمین نمایشگاه بین المللی این استان، فعالیت های خود را به نمایش گذاشته است که همانند این نمایشگاه قرآنی، نمایشگاه های قرآنی و علوم قرآنی نیز توسط اتحادیه های موسسات قرآنی در شهرستان های استان اصفهان نیز برپا می شود.

 

وی، تعداد کل موسسات قرآنی استان اصفهان را 150 باب اعلام کرد و افزود: 788 باب موسسه قرآنی نیز تا پایان امسال در استان راه اندازی می شود.

 

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در جامعه همزمان با ماه مبارک رمضان، 350 هیئت مذهبی استان و کانون مداحان، محفل های قرآنی برگزار می کنند.

 

وی اجرای طرح های قرآنی "با قرآن در رمضان" ، "تفسیر سوره ابراهیم" و "جزء خوانی" را، از جمله فعالیت های کانون ها و هیئت های فرهنگی مذهبی استان به مناسبت ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: طرح قرآنی" با قرآن در رمضان "در یکی از مساجد هر شهرستان اجرا می شود که ضمن تلاوت سوره ای از قرآن و تفسیر، مسابقه ای نیز از آیات تلاوت شده برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابایی با تاکید بر ترویج تفسیر قرآن به همراه قرائت آن در مساجد افزود: تفسیر سوره ابراهیم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه  در 170 مسجد استان در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به ثبت نام تفسیر نورالهدی از جزء 14 قرآن کریم در ماه مبارک رمضان افزود: علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه به ادارات تبلیغات اسلامی استان مراجعه کنند که مسابقات این تفسیر آبان سال جاری برگزار می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابایی یادآورشد: در راستای آشنائی بیشتر کودکان با قرآن کریم، طرح " قرآن بخوان، جایزه بگیر" ویژه کودکان در محل نمایشگاه بین المللی قران کریم استان اصفهان در غرفه اتحادیه های قرآنی برگزار می گردد.
 

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان تا "26مرداد" از ساعت 17 الی 24 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپاست.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 59121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha