اهدای کتاب حقوقی آیت الله دری نجف آبادی به شهدای مبارزه با مواد مخدر

آیت الله دری نجف آبادی، دادستان سابق کل کشور، مجموعه مقالات حقوقی خود را تحت عنوان 'صهبای عدالت' به شهدای مبارزه با مواد مخدر اهدا کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با ادای احترام به روان پاک شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر به ابعاد مخاطره آمیز شیوع مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و به خبرنگار شبستان در اراک گفت: همه مردم، خانواده ها، مسئولان، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات باید با ارتقای آگاهی عمومی و افزایش دانش اجتماعی نسبت به پیامدهای شوم مصرف مواد مخدر در نهضت فراگیر و ملی مبارزه با مواد مخدر فعالانه و مسئولانه مشارکت جویند.

 

وی با اشاره به اینکه این اثر در قالب مصاحبه، سخنرانی، مقاله و نامه به رشته تحریر در آمده است، افزود: صهبای عدالت روایتگر تلاش های حقوقی، قضایی اینجانب در دوران مسئولیت دادستانی کل کشور در سال های 83 تا 88 است که در 10 فصل و 50 عنوان مقاله تدوین شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: موضوعاتی نظیر حقوق بشر، حقوق بشر دوستانه، حقوق محیط زیست، حقوق شهروندی، دادرسی منصفانه و دادگستری شایسته، حکومت قانون، بایسته های نظام دادسرایی، تشکیلات قضایی عدالت مدار و کرامت باور، ساز وکار مقابله با جرایم سازمان یافته و پیشگیری از جرم از سر فصل های این کتاب است.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: توانمندی بی نظیر سرمایه های انسانی ایران با آفاتی نظیر مصرف مواد مخدر و کاهش سن مصرف تقلیل می یابد و بر همه دلواپسان فردای این مرز و بوم فریضه است که در راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اهتمام جدی تری مبذول دارند.

 

وی با تاکید بر ظرفیت اثر بخشی حوزه عمومی و گروه های مرجع اجتماعی عزم ملی و تکاپوی مشارکت جویانه نسل جوان در مبارزه و پیشگیری را کلیدی و اساسی دانسته و خواستار تلاش مضاعف مسئولان به خصوص نظام آموزشی در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر شد.


امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مقالات ارایه شده در 10 همایش بین المللی و نیز شماری از مکاتبات دادستان وقت کل کشور با موضوعات حقوق عمومی در فصول این اثر گنجانیده شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 58816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha