ربیع الاول، ماه وحدت مسلمانان/نشاط در جامعه، بازخورد مثبت دارد

خبرگزاری شبستان: ربیع الاول، ماه وحدت مسلمانان است كه میلاد پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (ص) در این ماه، موجباب فخر و شادی را براي عاشقان آن حضرت به ارمغان مي آورد.

حجت الاسلام محمد مهدوی، امام جمعه شیرگاه، امروز (11آذر) در اولین روز ماه ربیع الاول در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: ماه ربیع الاول، ماه نشاط و تبسم است چرا که این ماه با هجرت پیامبر(صلی الله علیه و آله) از مکه به مدینه و خفتن مولای متقیان، حضرت علی(علیه السلام) در بستر پیغمبر(صلی الله علیه و آله)، آغاز می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شادی و نشاط در اسلام، عظمت بسیار دارد و مهم به شمار می آید، اظهار کرد: ولادت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) به روایت سنت در 12 ربیع الاول و به روایت شیعه در 17 این ماه، قرار دارد.

 

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: این هفته به هفته وحدت، نامگذاری شده است و میلاد آخرین و بهترین پیامبر خدا، حضرت مصطفی (صلی الله علیه و آله) در این ماه، موجب فخر و شادی است.

 

موسس و مدرس حوزه علميه باقرالعلوم(عليه السلام) شیرگاه ابراز کرد: بعد از هشتم ربیع الاول نیز امامت امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف)، آغاز می شود و با توجه به حزن و سوگواری در ماه محرم و صفر باید به شادی و نشاط که از تاکیدات اسلام است به خوبی عمل نمود.

 

وی گفت: انسان به موقع باید شاد و در زمان لازم، اندوهناک باشد و در مناسبت های ماه ربیع الاول نظیر ولادت پیامبر رحمت و عطوفت، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) به نشاط بپردازد.

 

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: شادی نباید به دور از هر قید و بند و حرف های رکیک، همراه باشد بلکه بر اساس موازین لازم خود، صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله) همواره برای خدا، متبسم بود و هر شخص مومن و دوستدار آن حضرت، باید به این کردار پسندیده عمل کند و در زندگی فردی و اجتماعی، پیاده سازد.

 

حجت الاسلام مهدوی درباره بازخوردهای نشاط در جامعه، ابراز کرد: جامعه ای که شاد باشد همچون بهار، برگ درختان و گل ها به وجد و نشاط می آیند اما در صورت غمگین بودن همچون پاییز و زمستان، برگ ریزان طبیعت و حزن را دارد.

 

وی گفت: هر شخصی، نیاز به شادی دارد و افراد شاد در کسب و کار و تمام موارد زندگی، بهتر فعالیت می کنند و در زندگی روزمره آنها، تاثیرگذاری و بازخورد مثبت دارد.

 

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: انسان های سرحال و با نشاط، تلاش می کنند و چهره ای نگران و غمناک ندارند و این مهم در جامعه، اثرات شگرف و خوبی دارد.

کد خبر 590815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha