شیعه و سنی مراقب اختلاف‌افکنی برخی در ماه ربیع‌الاول باشند/ لزوم ترویج امر ازدواج به همت مردم

حجت‌الاسلام شاکر با تأکید بر لزوم ترویج امر ازدواج ‌به همت آحاد مردم اذعان کرد: با توجه به در پیش بودن هفته وحدت، شیعه و سنی باید مراقب اختلاف‌افکنی برخی از افراد در ماه ربیع‌الاول باشند.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ حلول فرخنده ماه مبارکه و روح‌بخش ربیع‌الاول را تبریک و تهنیت گفت و بر لزوم بهره‌مندی مؤمنین از فیوضات و برکات ارزشمند و سفارش شده این ماه قمری تأکید کرد.

وی بابیان این‌که ماه پرفیض ربیع‌الاول که ماه شادی اهل‌بیت (علیهم السلام) است پس از دو ماه سوگواری و ابراز ارادت به ساحت ائمه اطهار (علیهم السلام) در ماه‌های محرم‌الحرام و صفر المظفر فرامی‌رسد اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) فرمودند که شیعیان از زیادی گلِ ما آفریده‌شده‌اند؛ در ایام شادی ما، شاد و مسرور و در ایام غم و غصه ما حزین، دردمند و عزادار هستند.    

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه خاتم‌النبیین، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) سید کائنات، فخر همه موجودات و برترین بنده خداوند تبارک و تعالی هستند خاطرنشان کرد: مهم‌ترین واقعه رخداده در ماه ربیع‌الاول، ولادت باسر سعادت و بابرکت رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) است.

وی به قرار گرفتن برخی از سایر ولادت‌های معصومین و سالروز ازدواج آسمانی پیامبر مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) در سومین ماه قمری اشاره و اذعان کرد: باید در کنار برپایی و برگزاری جشن‌ها و محافل شادی به مناسبت ولادت‌ها و ایام سرور واقع‌شده در ماه ربیع‌الاول؛ ترویج امر ازدواج و سر و سامان گرفتن جوانان نیز در این ماه به همت آحاد و اقشار مختلف مردم موردتوجه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد در ادامه ضمن بیان اینکه اهل‌بیت (علیهم السلام) از پیروان خود خواسته‌اند که در بحث ازدواج همکاری و همدلی کنند و این امر را آسان بگیرند از خانواده‌ها خواست تا در امر ازدواج سخت‌گیری نکرده، تحمل داشته باشند و نسبت به این مسئله با مدارا برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌کفو بودن در ازدواج به معنای تطابق اخلاق و ایمان زن و مرد با یکدیگر است تصریح کرد: رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در حدیثی گران‌قدر در این رابطه فرمودند که در امر ازدواج، مطلب اصلی موردتوجه باید ایمان و اخلاق باشد.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه در برپایی مراسم‌ها و برنامه‌های شادی و جشن گرامیداشت ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول نباید مزاحمت برای مردم، سروصدا و انجام اعمال خلاف شرع اتفاق بیفتد افزود: دست‌اندرکاران این محافل در نظر داشته باشند که در جشن‌ها به سراغ اموری که خداوند متعال دوست ندارد و مورد نهی اهل‌بیت (علیهم السلام) نیز واقع‌شده است، نروند.

وی با اشاره به شهادت جان‌سوز حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) و آغاز ولایت، زعامت و امامت حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هشتمین و نهمین روز از ماه ربیع‌الاول گفت: گاهی برخی از افراد از مناسبت روز نهم ربیع‌الاول برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی سوءاستفاده می‌کنند و در این روز مسائلی را مطرح می‌کنند که علاوه بر عدم رضایت خداوند تبارک و تعالی، امروز به نفع جهان اسلام نیز نیست.

حجت‌الاسلام‌ شاکر با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا حربه‌ای را به دست دشمنان ندهیم و در میدان آن‌ها بازی نکنیم ابراز کرد: روز نهم ماه ربیع‌الاول مناسبتی در مورد کشته شدن خلیفه اهل تسنن ندارد بلکه این اتفاق مربوط به سایر ایام است و با توجه به در پیش بودن هفته وحدت، طرح این موضوع حربه‌ای برای اختلاف‌افکنی در بین شیعه و سنی است که همه باید مراقب باشند.

وی بابیان اینکه به تعبیر قرآن کریم، اجر و مزد رسالت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) محبت و مودت اهل‌بیت (علیهم السلام) است؛ این محبت و مودت را برترین سرمایه فرد مسلمان و شیعه دانست و ادامه داد: محبت و مودت اهل‌بیت (ع) باید در زندگی ما مسلمانان و شیعیان جلوه‌گر باشد. اطاعت از ائمه اطهار (علیهم السلام)، نام‌گذاری فرزندان به نام معصومین و فرزندان اهل‌بیت (ع)، شادی و عزاداری در ایام سرور و حزن اهل‌بیت (ع) و زیارت مضجع شریف آنان جلوه‌هایی از این محبت و مودت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شهر اردکان در پایان با اشاره به اینکه عدم بی‌تفاوتی مسلمانان و شیعیان نسبت به مناسبت‌های مرتبط با اهل‌بیت (علیهم السلام) از دیگر جلوه‌های محبت و مودت ائمه اطهار (ع) است یادآور شد: در روایتی آمده است که محبت به اهل‌بیت (علیهم السلام) در دنیا، لحظه جان دادن، قبر، برزخ، روز قیامت، پل صراط و گردنه‌های سخت آخرت به کمک ما خواهد آمد.

کد خبر 847792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha