کنگره ملی امام سجاد(ع) در ارومیه برگزار شد

کنگره ملی امام سجاد(ع) عصر دیروز(27آذر) همزمان با سوم شهدای کربلا به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در محل امام زاده غریب حسن ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذذربایجان غربی، با عرض تسلیت شهادت امام حسین و یاران ایشان با تاکید بر پیروی از راه ائمه اطهار در جامعه گفت: در جامعه کنونی ما دشمنان از هر سو اعتقادات ما را هدف قرار داده اند، باید بیشتر از گذشته در راه ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کرده و با برنامه ریزی های بهینه در مسیر درست و به سوی اهداف انقلاب گام برداریم.


وی تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان مرکز تشیع در دنیا مطرح است همه را در سایه خون شهدای کربلا، رشادت های حضرت زینب(س) و مهمتر از همه خطبه ها و دعاهای امام سجاد(ع) باید دانسته و عنوان کرد.


حجت الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، نیز در این همایش با تاکید بر نقش برجسته زنان در طول تاریخ اسلام افزود: اگر در جامعه ایی تحولی در حال رخ دادن است نقش زنان در سمت و سو دادن این تحول بسیار بزرگ است چرا زنان اولین هدایت کنندگان اذهان جامعه هستند، پس باید با آموزش های صحیح و آگاه کردن تمام زنان جامعه اسلامی افرادی نیرومند از لحاظ درک معارف اسلامی در جامعه پرورش دهیم.


وی افزود: تاریخ رشادت ها و دلاوری های مولای بیمار کربلا را بسیار مظلومانه نوشته است اما باید توجه کرد که بیماری ایشان در کربلا جزئی از عظمت و الهی بودن قیام عاشورا می باشد.


موسوی، ادامه داد: وقتی خیمه ها آتش گرفتند، حضرت زینب(س) به تلاش بسیار امام سجاد(ع) را که تاب حرکت نداشت از شعله ها نجات دادند و یزید در صدد قتل ایشان برآمد اما به خواست خدا اطرافیان خود یزید از شرم مانع این کار شدند و بدین ترتیب ولایت تا امروز به خواست و اراده خداوند متعال باقی مانده است و ما اکنون کتابی جامع و تحریف نشده در دست داریم.


وی تصریح کرد: هر دعایی در هر امام زاده ای به سبب نزدیکی آن مقام والا به خدا، اگر با خلوص نیت باشد، برآورده می شود و این یکی از قول های پروردگار است که هیچ کس دست خالی نمی ماند.


لازم به ذکر است، این مراسم با روضه خوانی مداح اهل بیت، حاج حسین فرازی به پایان رسید.


پایان پیام/
 

کد خبر 5921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha