راهبرد ما در آینده تعریف سیاست های مشخص و پرهیز از پراکنده کاری است

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه یزد با اشاره به تعامل بیشتر دستگاه ها در راستای پژوهش گفت: راهبرد ما در آینده تعریف سیاست های مشخص و پرهیز از پراکنده کاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح اولیا، رئیس دانشگاه یزد امروز ( 18 آذر) در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد گفت: امسال برای سومین سال هفته پژوهش به سبک خاصی برگزار می شود که مجموعه فعالیت ها مربوط به پژوهش و فناوری در دانشگاه یزد به نمایش گذاشته می شود.

 

وی افزود: در این راستا چند تیم پژوهشی تشکیل شد و با تشکیل نمایشگاه فن بازار، برگزاری پنل های تخصصی از دستاوردهای علمی و پژوهشی ارائه شد.

 

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: 52 غرفه در نمایشگاه فن بازار داشتیم که 18 غرفه را دستگاه ها و 13 غرفه ها را صنایع بود که ارتباط صنعت و دانشگاه را به خوبی داشتیم.

 

اولیا تصریح کرد: انرژی های پاک، پژوهش های فناورانه در حوزه سلامت، محیط زیست، اینترنت اشیا، احیا و تعادل بخشی آب، آموزش و پرورش، کارآفرینی و توسعه صادرات غیر نفتی از جمله موضوعات مطرح شده در پنل ها بود.

 

وی ادامه داد:در بحث انتخاب پژوهشگران در هفت گروه انجام شد که دانشگاه های بزرگ تعداد چهار نفر، دانشگاه های کوچکتر چهار نفر، شرکت های فناوری سه شرکت، اجرایی سه نفر، واحدهای پژوهشی سه نفر، بنیاد نخبگان 2 نفر انتخاب شدند که از آنها تجلی می شود.

 

رئیس دانشگاه یزد گفت:در حال حاضر حدود 90 هزار دانشجو در استان داریم که به لحاظ سرانه جمعیت استان دوم و داشگاهی هستیم و حدود 2 هزار هیات علمی هستیم که نسبت به تعداد دانشجو هشتم هستیم.

 

اولیا بیان کرد:در استان یزد نسبت تحصیلات تکمیلی در کشور 28 درصد است که در کشور رتبه اول را داریم و نسبت استادیار نیز 62 درصد در رتبه هفتم در کشور، نسبت دانشیار و بالاتر  نیز نسبت خوبی داریم و تعداد شرکت های فناور نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

وی افزود: در بخش نخبگان نیز بعد از تهران رتبه دوم در نسبت به جمعیت و در مجموع شاخص های علم و فناوری نیز رتبه خوبی در کشور داریم که در این راستا نیز چالش های مختلفی داریم.

 

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد:راهبرد ما در آینده تعریف سیاست های مشخص و پرهیز از پراکنده کاری است که این می تواند به ما کمک کند و در این راستا نیز می توان با هماهنگی بین مجموعه ها گام های اساسی در راستای نتیجه بخشی برداریم.

کد خبر 592565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha