عفت و غیرت از میوه های فضیلت حیاست

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه حیا از فضائل مهم در اسلام است، گفت: عفت و غیرت از میوه های فضیلت حیاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری در درس اخلاق هفتگی در مسجد حکیم اصفهان، اظهار داشت: بیش از 20 آیه از قرآن کریم و بیش از 1000 روایت از ائمه اطهار در مورد عفت در زنان و و غیرت در مردها است و این پافشاری به دلیل اهمیت بسیار در فضیلت حیا است.


رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: قرآن برای جلوگیری از فساد اخلاقی و دوری از زنا، زن و مرد را به دوری از چشم چرانی و نگاه آلوده سفارش می کند.


آیت الله العظمی مظاهری با ذکر آیه از قرآن کریم گفت: زن ها باید در طرز پوشش، صحبت کردن، راه رفتن و زینت صورت تبرج نداشته باشند بلکه باید با قاطعیت در اجتماع حضور یابند.


وی جلب نظر کردن زن و مرد را حرام دانست و افزود: زن مسلمان شخصیت دارد و باید از بهترین پوشش یعنی چادر برای حفظ شخصیت استفاده کند.
 

این مرجع تقلید اختلاط و صحبت کردن زن و مرد نامحرم را از دیگر موارد ایجاد ناپاکی وفساد اخلاقی در جامعه دانست و بیان کرد: اگر می خواهید جامعه ای طاهر و بدون فساد اخلاقی داشته باشید باید اختلاط و خندیدن بین زن و مرد نامحرم وجود نداشته باشد.


وی خاطر نشان کرد: بالاترین تقدس، رفاه و آسایش در بین زن و مرد مختص بودن زن برای شوهر و شوهر برای زن است و این در صورت اجرای نکته های قرآن است و اگر غیر از این باشد انسان دچار دلهره، اضطراب و نگرانی خواهد شد.


رئیس حوزه علمیه اصفهان بالاترین بلادر بین زن و مرد را بی اعتمادی نسبت به یکدیگر عنوان کرد و گفت: باید عفت، عفاف و حجاب را در بین زن ها زنده و غیرت را در مردها حفظ کنیم.
آیت الله العظمی مظاهری با ذکر روایتی از امیرالمؤمنین (ع) افزود: ترس، بخل و تکبر از فضیلت های زن در برابر نامحرم است.

 

پایان پیام/

کد خبر 59262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha